همشهری آنلاین: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در اخطاری ضمن تاکید بر لزوم کمک به مردم و عمل به توصیه مقام معظم رهبری در این رابطه گفت که تصمیمات نشست مشترک دولت و مجلس باید محمل قانونی پیدا کند و به تصویب مجلس برسد.

مهدی سنایی در اخطار و تذکری اصول 52و 53 قانون اساسی و همچنین ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: توصیه شده است به اقشار ضعیف پیش از عید کمک شود که این توصیه،‌ توصیه‌ مهمی است ولی قاعده این است که این توصیه از طریق قانون عمل شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا وی افزود: این روزها مصاحبه‌های متعددی انجام می‌شود و ارقام مختلفی در باره کمک نقدی به مردم مطرح می‌شود لازم است بگویید مبنای این ارقام چیست؟ اینکه این امر مهم باید انجام شود و در مورد آن توصیه هم شده و هم به آن عمل می‌کنیم تردیدی نیست اما این موضوع باید محمل قانونی پیدا کند و علی القاعده دولت باید پیشنهادی بیاورد و مجلس آن را مصوب کند.

وی در بخش دیگری از اخطار خود اصول 52 و 53 قانون اساسی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طبق این اصول هر گونه تغییر در ارقام بودجه تابع قوانین مقرر است و کلیه دریافت‌های دولت در حساب خزانه‌داری کل متمرکز می‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبار مصوب به موجب قانون انجام می‌شود.

رییس مجلس به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه اشاره کرد و گفت:‌قانون گفته 15 آذر زمان ارائه لایحه بودجه است و اگر از این زمان بگذرد دولت هم باید لایحه بودجه و هم لایحه چند دوازدهمی ارائه کند در این باره هم چندین بار نامه نگاری شده ، حضوری گفته شده و در صحن علنی هم تذکر داده شده دیگر مجلس چه کاری باید بکند؟!

رییس مجلس تاکید کرد که تاخیر در ارائه لایحه بودجه به ضرر کشور خواهد بود.

علی لاریجانی در واکنش به بخش دیگری از تذکر سنایی در خصوص نشست‌های مشترک دولت و مجلس گفت:‌ من توضیح دادم که توصیه مقام معظم رهبری این بوده که به مردم که در این شرایط تحت فشار هستند کمکی شود و این موضوع در جلسات بین دولت و مجلس مطرح با نظر ایشان مطرح شده بنابراین اشکالی از نظر قانونی ندارد.

لاریجانی یادآور شد: اینکه باید مجلس در جریان این موضوع قرار بگیرد ما مجلس را در جریان قرار دادیم اما در مورد هدفمندی یارانه‌ها توافقی صورت نگرفته است.

کد خبر 199932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز