همشهری آنلاین: یک مدرسه هنگ کنگی از یک سریال تلویزیونی محبوب کره‌ای که داستان آن در قرن نوزدهم می‌گذرد، استفاده می‌کند تا به دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را بیاموزد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مدرسه کاتولیکی یائو ما تایی سریال تلویزیونی محبوب "جواهری درقصر" را به عنوان مدلی برای رشته‌ای از کلاس‌ها برگزیده است که در شاگردان موقعیت‌های زندگی واقعی را بازسازی می‌کنند و در مورد اینکه شخصیت اصلی داستان چگونه بر آنها غلبه می‌کنند به بحث می‌پردازند.

پاستی لئونگ، رئیس آموزش مدنی این مدرسه می‌گوید: "دائه جونگ جئوم- قهرمان زن سریال- آن نوع خصوصیات و ارزش‌هایی را تجسم می‌بخشد که ما مایل هستیم، کودکانمان داشته باشند."

در این سریال دائه جونگ جئوم - یانگوم- دختر خدمتکاری است که نهایتا به تنها دکتر زن در دربار امپراتوری بدل می‌شود.

سرسختی و روحیه مصمم این شخصیت یک شبه او را به قهرمانی در میان تماشاگران آسیایی بدل کرد و سال گذشته میلیون‌ها نفر را برای دیدن این سریال پای تلویزیون نشاند.

"جواهری در قصر"  سهم عمده ای در به اصطلاح "موج کره‌ای" در فرهنگ عامه داشت که سال قبل آسیا را در مدت کوتاهی دربرگرفت و بازیگران کره‌ای را به مقام ستاره رساند.

لئونگ می‌گوید: "دائه جونگ جئونگ شخصیتی قوی است که هرگز در برابر مشکلات، هر چقدر هم که شدید باشند، تسلیم نمی‌شود. او همچنین الگوی خوبی برای دختران است، زیرا او با سلسله مراتب قدرت مرد - مدار و تبعیض زمانه خودش می‌جنگد."

کانال تلویزیونی کره‌ جنوبی که این سریال را ساخته است، به این مدرسه اجازه داده است تا تکه‌های 5 دقیقه‌ای از فیلم را در کلاس‌ها استفاده کند.

لئونگ می‌گوید: "شاگردان ما در موقعیت‌های حل مسئله در نقش شخصیت‌های سریال بازی می‌کنند و در فواصل تکه‌های فیلم واقعی به نمایش در می‌آ‌ید."

"این شیوه به ما امکان می‌دهد تا از این سریال به عنوان یک ماده  آموزشی و  نیز به عنوان بخشی از برنامه کلاس فیلم‌‌سازی‌مان استفاده کنیم. ما امیدواریم شاگردان این آموزش‌‌ها و ارزش‌های دائه جونگ جئوم را به خانواده‌شان منتقل کنند."

کد خبر 20035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز