همشهری آنلاین: با انجام هم‌زمان رقابت‌های اوزان 105 و 105+ کیلوگرم، تکلیف قهرمان این فصل لیگ برتر مشخص شد و تیم شرکت ملی حفاری ایران برای سومین سال متوالی جام قهرمانی را بالای سر برد.

Melli Haffari

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، تیم شرکت ملی حفاری ایران که رقابت نزدیک و فشرده‌ای با دیگر تیم مدعی، مناطق نفت‌خیز جنوب داشت، با درخشش وزنه‌بردار دسته فوق سنگین خود، بهادر مولایی، یک بار دیگر از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرد و با اقتدار روی سکوی نخست ایستاد.

بهادر مولایی، قهرمان سال 2010 جوانان جهان با شکستن غیر رسمی رکورد جوانان جهان چهره برتر رقابت‌های فینال بود. او در حرکت دوضرب پس از مسجل شدن قهرمانی تیمش به وزنه 246 کیلوگرم حمله کرد و با مهار آن، رکورد جهانی سعید علی حسینی را پس از 5 سال به میزان یک کیلوگرم ارتقا بخشید.

رکورد دوضرب جوانان ایران، آسیا و جهان در حرکت دوضرب دسته فوق سنگین در اختیار سعید علی حسینی قرار دارد. علی حسینی در رقابت‌های جوانان آسیا سال 2008 با مهار وزنه‌های 206 کیلوگرم در یک‌ضرب و 245 کیلوگرم در دوضرب هر سه رکورد جهان را به نام خود به ثبت رساند.

مولایی با مهار وزنه 246 کیلوگرم، در مجموع نیز برای نخستین بار به حدنصاب 426 کیلوگرم رسید تا در 20 سالگی نوید یک قهرمان سنگین وزن دیگر را برای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان بدهد.

بهادر مولایی

در وزن 105 کیلوگرم نیز محسن بهرام‌زاده، نماینده تیم هیات وزنه‌برداری بوشهر با حدنصاب مجموع 399 کیلوگرم بالاتر از دیگران ایستاد. در این وزن اتفاق قابل توجه آسیب‌دیدگی جواد نادری، وزنه‌بردار تیم مناطق نفت‌خیز جنوب بود که مانع حضور او در حرکت‌های دوضرب شد.

در پایان رقابت‌های فینال لیگ برتر تیم شرکت ملی حفاری ایران با 186.87 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد. تیم مناطق نفت‌خیز جنوب با 183.75 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم نیروی زمینی ارتش با 171.45 امتیاز روی سکوی سوم ایستاد.

 

کد خبر 201248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز