همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان مقرر کردند در صورتی که متقاضی سرپرستی، ادعای یافتن طفل را بنماید و ادعای وی ثابت شود، چنانچه واجد شرایط مندرج در قانون برای سرپرستی باشد، در اولویت واگذاری سرپرستی قرار می گیرد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه اول اسفند) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده ۶ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست جهت تامین نظر شورای نگهبان با ۱۵۴ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع موافقت کردند.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، براساس این تبصره که به عنوان تبصره ۲ به ماده ۶ الحاق می شود در صورتی که متقاضی سرپرستی، ادعای یافتن طفلی را بنماید و ادعای وی در دادگاه ثابت شود، چنانچه واجد شرایط مندرج در این قانون برای سرپرستی باشد، در اولویت واگذاری سرپرستی قرار می گیرد.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در مخالفت با الحاق این تبصره گفت: مخالف این الحاق هستم چرا که یابنده در اولویت قرار می گیرد و کسانی که پول دارند بچه را می خرند و می توانند صاحب بچه شوند و این مسئله مغایر با قانون اساسی است.

عبدالرضا مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با الحاق این تبصره به ماده ۶ این لایحه تاکید کرد: ایراد شورای نگهبان یک ایراد فقهی و شرعی است و تا این ایراد رد نشود نمی توان از آن عبور کرد.

وی ادامه داد: در سراسر ایران بانک اطلاعاتی برای بچه های مفقود شده روشن است و مخالفت با این الحاق مبنای درستی ندارد.

مصری همچنین در این خصوص تصریح کرد: باید مقدرات الهی را نیز در نظر گرفت و شاید براساس تقدیر الهی فردی پس از نذر و نیاز زیاد کودکی را در امامزاده ای پیدا می کند.

کد خبر 202061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز