همشهری آنلاین: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر عبور متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی سه روز آینده است.

واحد مرکزی  خبر نوشت: هواشناسی گیلان، مازندران و گلستان اعلام کرد: طی این مدت هوای این استان‌ها ابری همراه با بارش پراکنده باران است و درارتفاعات برف می‌بارد.

بارش باران که هم اکنون در استان گیلان آغاز شده طراوت خاصی به هوای این استان بخشیده است.

براساس پیش‌بینی هواشناسی گیلان بیشینه دمای هوای رشت، امروز به 13درجه سانتی گراد و کمینه دمای هوای این شهر به  6 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید. رطوبت هوای رشت در حال حاضر 96 درصد است. دریا هم با ارتفاع موج 20 تا 60 سانتیمتر امروز برای صید وصیادی به تدریج نامناسب است.

همچنین گزارش‌ها از آذربایجان غربی حاکیست: هم اکنون آسمان شهرستان‌های سردشت ماکو، چالدارن، راژان در آذربایجان غربی برفی است.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه‌های این استان گردنه‌های گوردیک در خوی و تمامی محور‌های ماکو و چالدران، گردنه‌های زمزیران در سردشت و مرز تمرچین در پیرانشهر هم برفی است و راهداران در مسیرهای برف گرفته در حال نمک پاشی و برف روبی هستند.

سرهنگ فرمانی رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از رانندگان خواست در صورت تردد در محور‌های آذربایجان غربی از مسیر‌های برف گرفته اطلاع داشته و باهمراه داشتن تجهیزات زمستانی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بارش مناطق سردسیر استان کرمان به صورت برف خواهد بود.

مهر نیز نوشت: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور در اواخر هفته خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در سه روز آینده به ویژه چهارشنبه در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و سرعت باد در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان در روز چهارشنبه نسبتاً شدید خواهد بود.

به گفته وی، در سه روز آینده در شمال غرب و سواحل جنوبی دریای خزر و روز پنج شنبه در شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

امیدوار اظهار داشت: از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود همچنین سامانه بارشی شنبه از غرب وارد کشور می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد است، بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ترتیب برابر 14 و 4 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. 

کد خبر 202168
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز