گروه حوادث: وقتی زندانی تحت‌تعقیب و دختر فراری تصمیم گرفتند برای تفریح راهی شمال شوند، نقشه خونینی کشیدند که قربانی آن یک راننده بی‌گناه بود.

آنها بعد از اینکه به‌عنوان مسافر سوار خودروی پراید قربانی شدند، با ضربات چاقو او را تا یک قدمی مرگ بردند و ماشینش را دزدیدند. چند روز پیش سرنشینان خودروهای عبوری با مشاهده پیکر غرق خون مرد جوانی که کنار خیابانی در کرج افتاده بود، به کمک او شتافتند و وی را به بیمارستان منتقل کردند.

روی بدن این مرد آثار ضربات عمیق چاقو به چشم می‌خورد و پزشکان به سرعت وی را به اتاق عمل بردند. پس از چند روز تلاش پزشکان، مرد جوان به طرز معجزه‌آسایی به زندگی برگشت و روی تخت بیمارستان به تشریح ماجرای هولناکی پرداخت که برایش رخ داده بود. او به مأموران پلیس گفت:

در حال مسافرکشی بودم که زن و مرد جوانی در یکی از خیابان‌ها با اشاره دست خواستند توقف کنم. آنها ماشینم را به‌صورت دربستی کرایه کردند و بعد از سوار شدن به آن، راهی محلی شدیم که نشانی‌اش را داده بودند. در بین راه وقتی به محلی خلوت رسیدیم، این زن و مرد به من حمله کردند و با ضربات چاقو به جانم افتادند. آنها مرا از داخل ماشین به بیرون پرت کردند و بعد از سرقت پول‌هایم، ماشینم را دزدیدند و فرار کردند.

زن و مرد مرموز

با اظهارات مرد جوان، مشخصات خودروی او به پلیس سراسر کشور مخابره و دستور توقیف ماشین و دستگیری سرنشینان آن صادر شد. چند روز از ماجرای سرقت گذشته بود که مأموران گشت کلانتری شهرستان رودبار هنگام گشتزنی در خیابان‌های این شهر به زن و مرد جوانی که سوار یک خودروی پراید بودند و رفتار مرموزی داشتند، مشکوک شدند. مأموران به استعلام شماره پلاک این خودرو پرداختند و متوجه شدند که دستور توقیف آن صادر شده است. بنابراین به‌خودروی مورد نظر نزدیک شدند و زن و مرد جوان را قبل از هراقدامی دستگیر کردند.

زندانی فراری

هر دو متهم به اداره آگاهی منتقل شدند. کارآگاهان به انگشت‌نگاری از آنها پرداختند و متوجه شدند مرد جوان یک تبهکار خطرناک است که مدتی قبل از زندان گریخته و از آن زمان تحت تعقیب پلیس قرار دارد. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد تا‌کنون چندین‌بار به جرم آدم‌ربایی، ضرب و جرح، تجاوز به عنف و سرقت دستگیر و راهی زندان شد بود. وی ادامه داد: متهم آخرین‌بار در زندان شهر املشت در استان گیلان زندانی بود اما توانست با گرفتن مرخصی از زندان خارج و از آنجا فرار کند. سرهنگ کریمی تأکید کرد: این مرد 33ساله بعد از فرار از زندان به تهران گریخته و در آنجا به جرائمش ادامه می‌داد تا اینکه وقتی همراه دختری فراری دست به سرقت خودروی پراید زده و با استفاده از آن برای تفریح به شمال کشور آمده بود، دستگیر شد.

اعتراف به جرم

زندانی فراری وقتی دید پلیس به همه سوابقش پی برده و چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد در ادامه بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت خونین پراید گفت: چند روز پیش وقتی در کرج بودم با دختر جوانی آشنا شدم و قرار گذاشتیم با هم یک خودرو سرقت کنیم و با آن چند روزی برای تفریح به شمال کشور برویم و بعد هم ماشین را اوراق کنیم و قطعات آن را بفروشیم.

برای همین به‌عنوان مسافر سوار خودروی پرایدی شدیم و وقتی به محلی خلوت رسیدیم، با ضربات چاقو راننده را مجروح کردیم و او را از ماشین به بیرون پرت کردیم. بعد از سرقت هم راهی شهرستان رودبار شدیم که در آنجا مأموران به ما مشکوک شدند و دستگیر شدیم. رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به اینکه بعد از اعترافات متهم، وی در اختیار پلیس کرج قرار گرفت، گفت: از آنجا که احتمال می‌رود زندانی فراری سرقت‌های دیگری را هم با این شگرد انجام داده باشد، تحقیقات از او در اداره آگاهی کرج ادامه دارد.

کد خبر 202534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز