همشهری آنلاین: با آغاز بارش‌های جدید برف و باران در نقاط مختلف کشور ، پلیس از رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های کوهستانی و برف گیر را دارند خواست وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

برف جاده

به گزارش واحد مرکزی خبر، بنابر اعلام سازمان هواشناسی کشور  در بیشتر مناطق استان‌های گیلان ، مازندران ، لرستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، اصفهان ، یزد ، کرمان ، غرب فارس ، شمال بوشهر ، شمال هرمزگان ، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان ر ضوی بارش شدید باران همراه با رعدو برق و وزش باد و در ارتفاعات همراه با بارش برف خواهد بود و منجربه آبگرفتگی معابرعمومی خواهد شد.

از اواخر امروز تا ظهر فردا ( دوشنبه 7 اسفند) هم در استانهای خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان ، یزد و کرمان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف از شدت بیشتری برخوردار است.

بر این اساس آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها در این مناطق بویژه در سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

همچنین طی امروز در نیمه غربی و در روز دوشنبه در نیمه شرقی دمای هوا بین 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

همچنین امروز به علت بارش برف در ارتفاعات البرز منتهی به استانهای اردبیل ، گیلان ، مازندران ، زنجان ، البرز ، قزوین ، تهران ، سمنان ، گلستان و خراسان شمالی اختلال در ترددهای جاده‌ای دور از انتظار نیست.

هم اکنون در استانهای اردبیل ، آذربایجان غربی و شرقی ، گیلان ، مازندران ، تهران ، قزوین ، زنجان ، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی به سبب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف تردد خودروها در جاده‌ها به کندی صورت می گیرد.

محور فرعی پونل - خلخال در استان اردبیل هم به علت بارش برف و احتمال سقوط بهمن تا اطلاع بعدی مسدود است .

از گیلان هم خبر می رسد بارش برف در مناطق کوهستانی حیران در محورآستارا به اردبیل ، گردنه الماس در محور اسالم به خلخال، جیرنده رودبار و دیلمان از صبح امروز آغاز شده است.

بیشترین بارش باران هم مربوط به تالش با 22میلیمتر وآستارا با 12میلیمتر است.

اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرد : دریا امروز و فردا مواج و برای صید وصیادی نامناسب است.

پلیس راه گیلان از رانندگانی که قصد عبور ازجاده های کوهستانی و برف گیر استان را دارند خواست وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی مجهزکنند.

کد خبر 202854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز