مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

معاون خدمات‌شهری شهرداری ‌تهران از کاشت 5میلیون‌ گل‌ لاله در سطح شهر تهران در اسفندماه خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، مجتبی‌عبداللهی درباره طرح استقبال از بهار گفت: با توجه به اینکه پایان فصل زمستان بهترین زمان کاشت پیاز گل لاله است، به همین منظور کاشت 5میلیون اصله لاله را برای شهر تهران در نظر گرفته‌ایم.

معاون خدمات‌شهری شهرداری‌تهران با اشاره به توسعه فضای‌سبز شهرتهران تصریح‌ کرد: کاشت این تعداد لاله به منظور زیبایی هرچه بیشتر شهر تهران در آستانه سال جدید است. البته این کار در توسعه فضای‌سبز پایتخت نیز موثر خواهد بود.

به گفته وی پیازهای کاشته شده در اواخر زمستان و اوایل بهار سال 92 به مرحله گل‌دهی می‌رسند. همچنین این لاله‌ها در رنگ‌های متنوع و با طراحی خاص کاشته خواهند شد تا در آستانه سال نو شهر حال و هوای بهتری به خود بگیرد.

عبداللهی با بیان‌اینکه لاله گلی کاملا ایرانی است، اظهار کرد: گل در فرهنگ ایرانی نماد عشق و محبت و یکی از زیباترین خلقت‌های آفریدگار است.

وی اضافه کرد: در صورتی که پیاز گل‌ لاله پس از اتمام زمان گل‌دهی از زمین بیرون آورده و در محل خنکی نگهداری شود، می‌توان این گل را تا سه سال مجددا کاشت و از گل‌های آن لذت برد.

معاون خدمات‌شهری شهرداری‌تهران درباره کاشت لاله‌ها در شهر تهران گفت: کاشت این تعداد لاله عمدتا در بوستان‌ها و اطراف بزرگراه‌ها خواهد بود.

عبداللهی در پایان با تاکید بر تاثیر لاله ها بر زیبایی و طراوت شهر تهران، یادآور شد: در گذشته نیز به منظور بهره‌مندی شهروندان از منظر زیبای شهری و ایجاد طراوت و نشاط، در معابر اصلی و پر رفت وآمد سطح شهر تعدادی لاله در بزرگراه‌های شهیدزین‌الدین، صیادشیرازی، شهیدباقری، امام‌علی‌(ع) و برخی بوستان‌های مناطق کاشته شده بود.

کد خبر 203136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز