همشهری آنلاین: رئیس‌حزب راست گرای افراطی در فرانسه از رئیس‌جمهور این کشور خواست تا ژانویه آینده ادامه عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا را به همه‌پرسی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «پرس‌تی‌وی»، «مارینه لوپن» رئیس حزب راست‌گرای تند روی «ملی» فرانسه خواستار برگزار همه‌پرسی برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا شد.

لو‌پن از «فرانسوا اولاند»رئیس‌جمهور فرانسه خواست تا با برگزاری همه‌پرسی در این مورد در ژانویه 2014 موافقت کند. وی گفت که در این مورد تلاش می‌کند، مگر اینکه دولت اصلاحات ساختاری ایجاد کند.

خروج از منطقه یورو و استفاده مجدد از پول ملی فرانسه یعنی فرانک و پایان دادن به توافق‌نامه شنگن بخشی از شرایط موردنظر وی برای خروج از منطقه یورو اعلام شده است.

این سیاستمدار فرانسوی در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گفت: «چندین سال ما شاهد تاثیر اتحادیه اروپا بر اقتصاد خود بوده‌ایم که افزایش بیکاری و مشکلات اجتماعی از پیامدهای آن بوده است.»

وی افزود: «من می‌خواهم که دوباره توافق‌نامه‌ها، مورد بازبینی قرار گیرند.از جمله پیمان شنگن برای کنترل مهاجرت‌ها و نیز شماری از پیمان‌های اقتصادی که از فرانسه در شماری از بخش های اقتصادی حمایت می‌کند.»

لوپن پیش از این از پیشنهاد انگلیس مبنی بر برگزاری همه‌پرسی با این هدف در سال 2017 حمایت کرده بود.

سوسیالیست‌های حاکم فرانسه و راست‌گرایان مخالف دولت همواره درباره عضویت این کشور در اتحادیه اروپا اختلاف نظر داشته‌اند.

کد خبر 203858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز