همشهری آنلاین: گالری شکوه با نمایشگاهی از بزرگان و جوانان هنرمند ایرانی به استقبال سال نو می‌رود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، عصر جمعه 18 اسفند 91، نمایشگاه روایتی از 100 سال هنر ایران با نمایشگاه گردانی بهنوش فروتن (مدیر گالری شکوه) در این گالری دایر خواهد شد که آثار حدود 60 هنرمند دیروز و امروز ایران را به تماشا می‌گذارد.

در میان این آثار، دو تابلوی ارزشمند از کمال الملک هم حضور دارد و از نخبگان و بزرگان هنر ایران هم آثار ماندگاری رونمایی می‌شود.

بهنوش فروتن درباره دلایل برپایی این نمایشگاه گفت: «روند تند جریان های هنری چنان است که گاه یادمان می‌رود کجا بودیم و از کجا آمده ایم، همیشه با احترام به نبض تند تحولات، لازم است گاهی به پشت سرمان، پیشینه مان و آثار پیشکسوتان مان دقت و نظاره کنیم و برای بازیابی هویت فرهنگی مان آنها را بازیابی و بازخوانی کنیم، با چنین رویکردی«روایتی از 100 سال هنر ایران» را طراحی و اجرا کرده ام تا بخشی از شناسنامه تصویری مان را مرور کنیم».

بهنوش فروتن که مهرماه 91 در پنجمین هفت نگاه عنوان پرفروش ترین هنرمند نقاش را از آن خود کرده‌است، درباره این نمایشگاه افزود: «این رویداد را آگاهانه در پایان سال برگزار کرده ام زیرا آن را مثل هفت سین هنر ایران می‌دانم، در واقع با این نمایشگاه گالری شکوه از سال کهنه به سال نو می‌رود و مردم می‌توانند در دو سال پیاپی از این نمایشگاه که به نوعی بخشی از روند تاریخی هنر ایران را آیینه داری می‌کند دیدن کنند».

وی گفت:«در این نمایشگاه آثار نقاشی و نقاشیخط توامان روی دیوار می‌روند و تلاش شده است در هر بخش با تمرکز بر جنبه های مدرنیستی و جریان سازی هنرمند، آثار در خور توجهی گرد هم آید.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار کمال الملک آثاری از زنده یادان مارکو گریگوریان، ژازه طباطبایی، عباس کاتوزیان، علی اکبر صنعتی، جعفر روح بخش، محمد علی ترقی جاه، جمال الدین خرمی نژاد در کنار استادان بزرگ پرویز کلانتری، نصرالله افجه ای، منوچهر نیازی، علی اکبر صادقی، کیخسرو خروش به روی دیوار می‌رود.

حضور اساتید نسل بعد نظیر علی شیرازی، واحد خاکدان، حجت شکیبا، بهمن نیکو، سیاوش مظلومی پور، عنایت الله نظری نوری، عطاالله ذی نوری در کنار جوان ترها بهنوش فروتن، محمد طباطبایی ... نیز پر رنگ است.

این نمایشگاه تا پایان اسفند ماه جاری ادامه خواهد داشت و سپس با اعلام بعدی در فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

گالری شکوه واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 است و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 204089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز