مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران برخی اقدامات هفت سال اخیر مدیریت شهری در راستای رسیدن به توسعه پایدار را تشریح کرد.

سیدمناف هاشمی یکی از اقدامات مهم انجام شده را رشد 100درصدی مساحت بزرگراه‌ها دانست و گفت: در این بخش طی هفت سال گذشته به اندازه 98سال تاریخ بلدیه در این حوزه عملیات اجرایی صورت گرفته و این در کنار سایر اقدامات انجام شده نشان از توجه و اهتمام شهرداری تهران در داشتن شهری با توسعه پایدار است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای توسعه پایدار شهری گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری‌های کشور، شهرداری تهران موفق شد تا بودجه‌ریزی عملیاتی را اجرا کند و هیچ دستگاه و وزارتخانه‌ای در ایران موفق به انجام این کار نشد و این از افتخارات شورای شهر و شهرداری تهران است. وی افزود: پیشرفت فیزیکی و ریالی همه دوهزار پروژه شهرداری تهران در این دوره این قابلیت را دارد تا به‌طور آنلاین دردسترس قرار گرفته و کنترل شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران با اشاره به روند استاندارد‌سازی‌ خدمات در شهرداری و در راستای رسیدن به توسعه پایدار، خاطرنشان کرد: در پیاده‌رو‌سازی‌‌ها و سایر المان‌های شهری، استانداردی در شهرها وجود نداشت اما در این زمینه با مؤسسات استاندارد توافقاتی شد و هم‌اکنون المان‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک کاملا استاندارد شده و در حوزه خدمات شهری، زیبا‌سازی‌ و سایر حوزه‌ها نیز در دست انجام است.

هاشمی با بیان اینکه هم‌اکنون در حوزه واگذاری خدمات به بخش خصوصی، 41خدمت در 123دفتر خدمات الکترونیک ارائه می‌شود، گفت: در این زمینه 90درصد وظایف حوزه شهرسازی، 15درصد وظایف حوزه مالی و اداری و 15درصد وظایف حوزه خدمات شهری مانند حوزه پسماند واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه اجتماعی طی هفت سال گذشته خاطرنشان کرد: ایجاد 101مجموعه ورزشی، پنج مجموعه ورزشی ویژه جانبازان، 500زمین چمن مصنوعی، 279سرای محله و... ازجمله اقدامات این حوزه در راستای داشتن شهری با توسعه پایدار بوده است. معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: 120نقطه آتش‌نشانی در تهران وجود دارد که با کمترین زمان، بهترین خدمات‌رسانی براساس استاندارد‌های جهانی را ارائه می‌دهد.

کد خبر 204511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز