شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماره‌ی بیست‌ودوم و ویژه‌نامه‌ی نوروزی مجله‌ داستان همشهری همراه با هدیه‌ نوروزی تحریریه‌ داستان به خوانندگان، سی‌دی صوتی «داستان همراه» در تهران منتشر شد.

dastaan

همشهری داستان ویژه‌نامه‌ی نوروزی‌اش را با ده روایت آغاز کرده است. شش روایت ایرانی از شش حوزه‌ی کاری متفاوت؛ از سینما کیانوش عیاری، از اساتید دانشگاه پرویز کردوانی و مهدی محسنیان راد، از رمان‌نویسان زویا پیرزاد، از حو‌زه‌ی تئاتر نغمه ثمینی و از روزنامه‌نگاران حبیبه جعفریان و چهار روایت خارجی از کشورهای متفاوت؛ ترکیه اورهان پاموک، تاجیکستان پولاد تالیس و از کشورهای انگلیسی‌زبان، همینگ‌وی و نورا افرون.

برای بخش «داستان» این ویژه‌نامه هم ده داستان آماده شده است. پنج داستان ایرانی از سه نسل متفاوت داستان‌نویسی؛ از بزرگترها داوود غفارزادگان، نسل میانه حامد حبیبی و فروغ کشاورز و از جوانترها آیین نوروزی و آرش سالاری. پنج داستان خارجی از نویسندگان کشورهای متفاوت؛ کشور هند «آنیتا راو بادامی» با ترجمه‌ی مژده دقیقی، سوئیس «فرانتس هولر» با ترجمه‌ی علی عبدالهی، اسکاتلند «آندریا مولانی» با ترجمه‌ی مرضیه نیرومند، مکزیک «کارلوس فوئنتس» با ترجمه‌ی امیرحسین هاشمی و از آمریکا «جان آپدایک» با ترجمه‌ی امیرمهدی حقیقت.

در بخش «روایت‌های مستند» به بهانه‌ی سفرهای نوروزی، همشهری داستان سراغ خاطرات روزنامه‌نگاران مختلف از آشنایی‌های قطاری وکوپه‌ای رفته است و به بهانه‌ی رابطه‌ای که نوروز با سنت و فرهنگ ایرانی دارد از پیروز کلانتری خواسته شده مستند «پیرها اگر نباشند» را با حاشیه‌ها و آدم‌هایش برای خوانندگان روایت کند. در بخش «آلبوم» روایت‌های مستند عکاسان حرفه‌ای به مراسم عکاسی از تخمه، این عنصر معمولی عیدانه دعوت شده‌اند و حاصلش شده مجموعه عکسی خلاق و خاص از نگاه‌های متفاوت.
در بخش «درباره‌ی داستان» این شماره پرونده‌ای می‌خوانید به اسم «مردود». این پرونده شرح ماجرای نویسندگان مشهوری است که اولین اثر یا آثارشان را ناشران رد کرده‌اند.

در بخش طنز و پایانی مجله‌ی نوروزی علاوه‌بر ستون‌های معمول طنز مجله یک بخش خاص برای عید آماده شده که عنوانش «عکس-طنز» است. فیلمنامه‌نویسان و نمایشنامه‌نویسانی که در این طنزنویسی شرکت کرده‌اند همه درباره‌ی یک عکس، در ژانرها و فرم‌های مختلف، داستان نوشته‌اند. سروش صحت، ایمان صفایی و نیما دهقانی از مهمانان این بخش هستند که هرکدام چند صفحه‌ای درباره‌ی عکس نوشته‌اند.

ژدر مجموعه‌ی صوتی «داستان همراه» که همراه این ویژه‌نامه بسته‌بندی شده و عیدی تحریریه به خوانندگان است، ده نویسنده داستانشان را با صدای گرم‌شان خوانده‌اند -هوشنگ مرادی کرمانی، محمد صالح‌علا، محمد کشاورز، احمد دهقان، فریبا وفی و...-. صداهای آشنا و شناخته شده‌ی دیگری مثل بهروز رضوی و منوچهر والی‌زاده هم در این مجموعه‌ی صوتی به همراهی آمده‌اند.

کد خبر 204689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز