چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: معاون رئیس جمهور آمریکا، دیک چنی رهبر دمکرات‌های این کشور هری رید را متهم کرد که برای به‌دست آوردن رأی مردم آمریکا به‌طور شخصی در حال دنبال کردن یک استراتژی شکست‌خورده در عراق است تا رأی مردم آمریکا را به‌دست آورد.

به گزارش‌خبرگزاری آسوشیتدپرس، هری‌رید، رهبر دمکرات‌ها در کنگره نیز با رد این اتهام، دیک چنی، معاون رئیس جمهور آمریکا را سگ مهاجم رئیس جمهور نامید.
این درگیری شخصی تنها ساعاتی پس از این‌که جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد لایحه‌ بودجه‌ دمکرات‌ها را وتو می‌کند، رخ داد.
به گزارش ایسنا، دیک چنی، معاون بوش پس از حضور در نشست هفتگی جمهوری‌خواهان در کنگره به خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد برخی رهبران دموکرات‌ها معتقدند که مخالفت کورکورانه با استراتژی جدید در عراق سیاست خوبی است. رهبر دمکرات خود گفته است که جنگ عراق در انتخابات آینده برای حزب او کرسی‌های بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.
چنی افزود: این خودخواهانه است که بگوییم برای کسب منفعت سیاسی، در جنگ شکست بخوریم.
معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که پس از سخنان هفته گذشته‌ هری رید، رهبر دموکرات‌ها، مبنی بر شکست خوردن آمریکا در جنگ، احساس می‌کند که مجبور است در مقابل دوربین احساس ناامیدی و یأس خود را از هری رید اعلام کند.
اما رهبر دموکرات‌های کنگره آمریکا با بی‌اعتنایی به گفته دیک چنی گفت: قصد ندارم با سگ مهاجم رئیس جمهور وارد جنگ لفظی شوم.
وی اظهار داشت: من با کسی که میزان محبوبیتش تنها 9 درصد است درگیری لفظی ندارم. رید افزود: لایحه بودجه یک قانون بسیار خوب است.امیدوارم که رئیس جمهور از کج‌خلقی و تندی بیش از حد دست بردارد. این لایحه به نفع سربازان و کشور آمریکاست.
اما در پی سخنان روز سه‌شنبه جورج بوش مبنی بر مخالفت قاطعانه خود با هرگونه لایحه برای تعیین جدول زمانی برای خروج از عراق، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این یک مسئله سیاسی نیست، من به نتیجه‌گیری رئیس جمهور در این باره احترام می‌گذارم. امیدوارم او نیز به نتیجه‌گیری ما که بازتاب نتیجه‌گیری مردم آمریکاست، احترام بگذارد.
در همین حال استنلی هوبر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان گفت، دموکرات‌ها به تهدید رئیس جمهور مبنی بر وتو کردن لایحه توجهی ندارند و لایحه را برای وی خواهند فرستاد و امیدوارند که رئیس جمهور نظرش را تغییر دهد. وی در عین حال گفت، دموکرات‌ها توقع ندارند که رئیس جمهور این کار را انجام دهد.
هویر خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور این لایحه را وتو کند دموکرات‌ها اقدام بعدی خود را مورد بررسی قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند که جمهوریخواهان را به میز مذاکره بکشانند. از سوی دیگر یک قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با معرفی لایحه‌ای استیضاح دیک چنی را به دلیل تحریف اطلاعات برای توجیه تهاجم نظامی‌ آمریکا به عراق خواستار شد.
کد خبر 20501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز