پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

مذاکرات سه جانبه علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، خاویر سولانا مسوول هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و عبدالله گل وزیر امور خارجه ترکیه صبح پنجشنبه بر سر میز صبحانه در آنکارا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا قرار است بعد از این مذاکرات، لاریجانی، سولانا و گل در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی شرکت کنند.

لاریجانی و سولانا عصر دیروز (چهارشنبه) مذاکرات سنگینی را آغاز کردند که تا آخرین ساعات شب گذشته ادامه یافت و بیش از پنج ساعت به طول انجامید.

لاریجانی و سولانا در پایان آن مذاکرات اعلام کردند که مذاکرات خود را صبح پنجشنبه و در صبحانه کاری با گل ادامه می‌دهند و دو هفته دیگر نیز این مذاکرات را پیگیری می‌کنند.

لاریجانی و سولانا مذاکرات چهارشنبه شب خود را "خوب" و "سازنده" توصیف کردند.

لاریجانی پیش از ظهر روز گذشته چهارشنبه در راس هیاتی وارد آنکارا شد و در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت: "آقای سولانا در تماس تلفنی با من در تهران، خواست که مذاکرات را ادامه دهیم و مقرر شد که در آنکارا با هم دیداری داشته باشیم."
به گزارش خبرنگار ایرنا، در هیات ایرانی "عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه، "جواد وعیدی" معاون بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی و "محمد سعیدی" معاون بین‌الملل سازمان انرژی اتمی هم حضور دارند.

خاویر سولانا هم بعد از ظهر دیروز چهارشنبه برای دیدار و مذاکره با "علی لاریجانی" وارد آنکارا شد و به هنگام ورود به هتل سوییس محل دیدار و مذاکره با لاریجانی به خبرنگاران گفت که "با موضع سازنده‌ای به آنکارا آمده است".

کد خبر 20523

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز