همشهری آنلاین: فرمانده رزمایش ثامن الحجج(ع) نیروی زمینی ارتش با تشریح ابعاد و جزئیات برگزاری این رزمایش گفت: دیده بانان اعزامی توسط بالگرد اصابت موشک‌ها به اهداف مورد نظر را در فاصله 140 کیلومتری تائید کرده‌اند.

امیر سید علی محرابی درباره جزئیات رزمایش ثامن الحجج (ع) نیروی زمینی و ارتش به مهر گفت: از حدود 72 ساعت قبل نیروهای ما در لشگر 840 موشکی کاشان در منطقه عمومی رزمایش (مرنجاب کاشان) مستقر شده‌اند.

وی افزود:بعد از گذراندن یک دوره آموزشی از سوی کارکنانی که در این حوزه کار می کنند برای تکمیل آموزش ها و رسیدن به مرز آمادگی رزمایش ثامن الحجج (ع) را برگزار کردیم که امروز روز شلیک موشک‌ها و روز پایانی رزمایش است.

فرمانده رزمایش ثامن الحجج (ع) تصریح کرد: از صبح امروز با اعزام دیده‌بان‌های موشکی توسط بالگردها در فاصله 140 کیلومتری محل رزمایش اصابت موشک‌ها به اهداف را مورد کنترل قرار دادیم و بر اساس گزارشها تمامی موشک‌ها به اهداف اصابت کرده و پرتاب‌ها موفقیت آمیز بوده است البته این موضوع توسط ارزیابان، ارزیابی دقیقی خواهد شد.

وی با اشاره به پرتاب راکت اندازهای فجر 5 و نازعات 10 در رزمایش موشکی ثامن الحجج نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اهداف داخلی رزمایش بالا بردن سطح شایستگی و آموزش کارکنان است که بعد از یک دوره آموزشی برای تکمیل آموزش های کارکنان جدید این رزمایش را برگزارکردیم. فجر5 یک راکت توپخانه‌ای 333 میلی‌متری و دوربرد و از نوع راکت‌انداز چندتایی متحرک است و حداکثر برد فجر 5 به 75 کیلومتر می‌رسد. همچنین موشک نازعات 10 یک موشک بالستیک میان‌برد است.

امیر محرابی اضافه کرد: بحث دیگر شایستگی، سرعت عمل از مرحله مونتاژ تا پرتاب و دقت در محل اصابت هدف ها بود که با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه کنترل، نظارت بر آتش و فرامین آتش انجام می شود. این موضوعات در رزمایش امروز تمرین شد و الحمد الله اهداف رزمایش تامین گردید.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه پیام رزمایش ثامن الحجج (ع) به همسایگان صلح ، دوستی و امنیت برای منطقه است عنوان کرد: بالا بردن توان دفاعی کشور و به دنبال آن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که بر حسب وظایف ذاتی انجام می شود یکی از مهمترین اهداف و پیام های این رزمایش است.

وی افزود: بخش دیگری از پیام رزمایش ثامن الحجج به دشمنان جمهوری اسلامی است تا بدانند که ما برای صیانت و حراست از مرزهای کشور آمادگی کاملی داریم و برگزاری این رزمایش ها علاوه بر نشان دادن اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی کشور را به خوبی نشان می دهد.

فرمانده رزمایش ثامن الحجج (ع) خاطر نشان کرد: امروز روز پایانی این رزمایش خواهد بود.

به گزارش مهر، آخرین مرحله از رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش امروز با رمز یا علی ابن موسی الرضا(ع) و با حضور امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد.در این رزمایش که در منطقه عمومی رزمایش و درکاشان برگزار می‌شود، یگان‌های موشکی و راکت‌انداز به مرور آخرین تاکتیک‌های دفاعی و موشکی را تمرین می‌کنند. این رزمایش به منظور نمایش اقتدار نیروهای مسلح، عملیاتی کردن آموزش‌های نظامی، افزایش مهارت‌های فردی و یگانی و آمادگی رزمی یگان‌های موشکی و راکت‌انداز با استفاده از امکانات و مقدورات نیروی زمینی ارتش انجام شده است و موشک‌های شلیک شده در این رزمایش، توسط متخصصان نیروی زمینی ارتش ساخته شده‌اند. در آخرین رزمایش نیروی زمینی ارتش در سال‌جاری آخرین دستاوردها و سامانه‌های پیشرفته موشکی و صنایع دفاعی مورد ارزیابی قرار گرفت و با موفقیت آزمایش شد.

کد خبر 205337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز