مواد محترقه بار دیگر حادثه آفرید . این بار در شهرستان تیران و کرون اصفهان انگشتان دو پسر جوان قطع شد.

این دو پسر جوان در خانه‌شان مشغول ساخت مواد منفجره دست‌ساز بودند که در اثر انفجار مواد دچار حادثه شدند. انفجار مواد محترقه به حدی بود که در و پنجره‌های ساختمان نیز تخریب شده بود. بلافاصله دو پسر مجروح شده توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند که بعد از معاینه آنها مشخص شد دو انگشت دست‌های هر دو جوان در این حادثه قطع شده است و از ناحیه صورت به‌شدت آسیب دیده‌اند.

در همین حا ل رئیس اورژانس کشور در آستانه چهارشنبه آخر سال، نسبت به رخداد حوادث ناشی از آتش بازی هشدار داد و از نوجوانان و جوانان به‌عنوان قشری نام برد که بیشتر در معرض آسیب‌های حوادث این شب هستند. دکتر غلامرضا معصومی در گفت‌وگو با مهر گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر مراسم چهارشنبه‌سوری شکل سنتی خود را از دست داده و تبدیل به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه شده است. وی ادامه داد: در حوادث مرتبط با چهارشنبه پایانی سال گذشته، بیش از 32درصد آسیب‌دیدگان دانش‌آموز بودند که در این میان زخم و بریدگی شایع‌ترین نوع آسیب آنها بود و سوختگی درجه یک و خراشیدگی و ساییدگی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

رئیس اورژانس کشور افزود: از نظر محل وقوع حادثه، کوچه و خیابان بیشترین محل وقوع حوادث بود و ترقه شایع‌ترین نوع مادۀ محترقه مصرفی در میان آسیب‌دیدگان بود که بیش از نیمی از آنها مواد محترقه را از دستفروش‌ها تهیه کرده بودند.معصومی گفت: در سال گذشته، 47/1درصد حین بازی با مواد محترقه، 19/5درصد حین گذر به‌صورت عابر پیاده، 10/9درصد حین تماشا، 5/6درصد حین پریدن از روی آتش و 2/7درصد حین تهیه و ساخت مواد محترقه مصدوم شده بودند و در بقیه موارد، نوع فعالیت مشخص نبود.

وی گفت: شایع‌ترین ناحیه آسیب در مصدومین خدمت‌رسانی شده در اورژانس بیمارستان‌ها به‌علت حوادث مرتبط با آتش بازی شب چهارشنبه آخر سال به‌ترتیب دست (35/2درصد) و چشم (26/7درصد) بود. در سال گذشته از مجموع مراجعین به اورژانس بیمارستان‌ها 5/14 درصد بستری و مابقی درمان سرپایی شدند و متأسفانه 9مورد فوتی و 21مورد آسیب منجر به معلولیت گزارش شد.

کد خبر 205475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز