همشهری آنلاین: مسئول مذاکرات خط لوله صلح گفت: دو کشور ایران و هند بر نهایی شدن قرارداد خط لوله صلح در تاریخ مشخص شده قبلی اراده قطعی دارند.

دکتر حجت‌الله غنیمی فرد در گفت و گو با شانا،گفت:در دیدار رسمی وزیر نفت هند با مقامات کشور، بر قطعی شدن قرارداد خط لوله صلح تا ۹ تیرماه تاکید شد که این نشان‌دهنده اراده سیاسی دو کشور بر اجرا شدن هرچه سریع تر این قرارداد است.

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل افزود:مذاکرات برای بررسی و تفاهم بر سر مسائل کلی قرارداد خط لوله صلح در نشست سه جانبه ایران، هند و پاکستان در زمان باقی مانده دنبال می‌شود.

به گزارش شانا، وزیران نفت ایران و هند به همراه سفیران دو کشور شامگاه روز چهارشنبه گذشته در ادامه مذاکرات مربوط به خط لوله صلح در مهمانسرای وزارت نفت در تهران با یکدیگر ملاقات کردند.

مهندس سید کاظم وزیری هامانه وزیر نفت ایران و مورلی دئورا وزیر نفت هندوستان، در این دیدار بر عزم دو کشور برای نهایی شدن مذاکرات  این خط لوله تاکید کردند.

در این دیدار، همچنین دکتر غنیمی فرد، میر امور بین‌الملل وزارت نفت، سید رضا کسایی زاده، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و مهندس حسینی مدیر بازاریابی شرکت ملی صادرات گاز ایران حضور داشتند.

همچنین مورلی دئورا وزیر نفت هند،نیز در دیدار با دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اهمیت گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه‌ بخش‌ها به ویژه بخش نفت و گاز گفت:هند به تامین نیازهای انرژی خود به ویژه تامین گاز طبیعی از جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند و امیدوار است با توافق نهایی در قرارداد خرید گاز از ایران فصل جدیدی در توسعه‌ روابط دو کشور به وجود بیاید؛ زیرا گسترش این همکاری‌ها به نفع توسعه و پیشرفت دو کشور خواهد بود.

احمدی‌نژاد نیز در این دیدار، با بیان این که ایران برای همکاری‌های چندجانبه در بخش انرژی اهمیت زیادی قائل است گفت:جمهوری اسلامی ایران به رغم آمادگی پاکستان برای انعقاد نهایی این قرارداد در سال گذشته، حاضر شد مهلت بیشتری به هند برای حضور در این قرارداد بدهد که نشان‌دهنده‌ اهمیت ایران برای همکاری‌های چندجانبه در بخش انرژی و کمک به تقویت صلح منطقه‌ای و پیشرفت کشورها است.

لازم به ذکر است پیش از این نیز در نشست دو کشور هند و پاکستان بر نهایی شدن اسناد خط لوله صلح تا پایان خرداد ماه تاکید شده بود.

کد خبر 20558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز