چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

داستان نامتعارف " تعیین موقعیت شهر خیالی" اثر آلن رب گریه منتشر شد.

شهر خیالی

به گزارش همشهری آنلاین، نشر افکار در سال 91 یکی از آثار آلن رب گریه به نام " تعیین موقعیت شهر خیالی" را منتشر کرد.

ناشر در این اثر ترجمه‌ای هیچ مقدمه یا اطلاعاتی در باره نویسنده ارائه نکرده است و خواننده غیر حرفه‌ای نمی‌داند با چه نویسنده‌ای و چه سبکی از نوشته مواجه است.

رب گریه سینما‌گر  و رمان‌ نویس فرانسوی در سال 1922 در "برست" به دنیا آمد. وی ابتدا به سراغ ریاضیات و زیست‌شناسی و به خصوص تحقیق در حوزه گیاه‌شناسی رفت. او که به زبان‌های یونانی و لاتین آشنایی داشت به ناگاه دست از کارهای متعارف خود کشید و به سراغ نویسندگی رفت. سبک خاص نوشته‌های او واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت به گونه‌ای که بعد از انتشار رمان "چشم‌چران" گروهی از معتقدان معتقد بودند که او را به تیمارستان فرستاد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آلن رب گریه می‌توانید به زندگینامه وی که توسط همشهری آنلاین به تولید شده است مراجعه کنید

رمان " تعیین موقعیت شهر خیالی" در 143 صفحه با سرفصل‌هایی همچون " بازسازی پرستشگاهی ویران شده برای الهه واناده"، " تمرین‌هایی با حرکت رو به بالا برای اقامتگاهی ساکن" و "خیالپردازی‌های دختران خردسال زندانی میان پنجره‌ و آینه" به خوانندگان عرضه شده است.

این کتاب توسط پرویز شهدی ترجمه شده است. در پشت جلد کتاب در خصوص این کتاب آمده است" آلن رب گریه به اسطوره‌ها بسیار علاقمند است. در بیشتر داستان‌هایش اسطوره البته به صورت غیر مستقیم و بی‌آنکه اشاره روشنی به مورد مطرح شده بکند، به چشم می‌خورد. در این کتاب، به مانند " خاطرات مثلت طلایی" همه چیز افسانه است و اسطوره که در ظاهر با هیچ یک از افسانه‌هایی که می‌شناسیم مطابقت نمی‌کند.

کد خبر 206374
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز