همشهری آنلاین: دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور از حضور 38 ملیت در دهمین کنگره ره آورد سرزمین نور در شلمچه خبر داد.

راهیان نور

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی پیش از ظهر شنبه در مراسم اختتامیه کنگره ره آوردسرزمین نور اظهار کرد: این کنگره در مدت سه روز برگزاری با استقبال گسترده‌ای از داخل و خارج کشور روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه 38 ملیت در این کنگره حضور یافته‌اند، افزود: علاوه بر این جمع زیادی از رسانه‌های خارجی، هنرمندان، روحانیون، فرماندهان سپاه، کاروان‌‌های راهیان نور و زائران مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان نیز در این کنگره حضور دارند.

سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های متمایز دهمین کنگره ره‌آورد سرزمین نور، گفت: برگزاری این کنگره در جوار شهدای کربلای پنج و شلمچه از بارزترین ویژگی‌های معنوی آن است.

وی با تاکید بر اینکه میزبان واقعی حاضران در این جشنواره شهدا هستند، اظهار کرد: پرداختن به بحث دفاع مقدس برای ماندگارتر کردن عواطف و احساسات مردم، حضور پررنگ ‌تر در مناطق عملیاتی، ایجاد بستر مناسب برای پرورش خلاقیت هنری در زمینه هشت سال دفاع مقدس و شناسایی هنرمندان مطرح و به ‌نام کشور در این بخش ها از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

عضو شورای سیاست‌گذاری دهمین کنگره بین‌المللی تصریح کرد: در راستای برگزاری این کنگره بیش از 15 هزار اثر از ایران و 27 کشور جهان به دبیرخانه دائمی کنگره واصل شده است.

کد خبر 206696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز