گروه سیاسی: همزمان با روز ملی شوراها، طی مراسمی با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی رئیس‌جمهوری، سومین دوره شوراهای اسلامی پس از مراسم تحلیف آغاز به کار می‌کند.

به گزارش همشهری، در این مراسم که در تالار چهار هزار نفری وزارت کشور برگزار خواهد شد، رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرا، نمایندگان مجلس، تمامی اعضای شورای شهر استان تهران و برخی دیگر از مسئولین لشکری و کشوری حضور خواهند داشت.

به گفته مصطفی ابطحی مدیرکل امور شوراهای وزارت کشور از شوراهای نمونه شهر و روستا تقدیر می‌شود که از هر استان یک شورای شهر و یک شورای روستای نمونه معرفی خواهند شد که تعداد آنها به 60 شورای نمونه می‌رسد.

وی از مدیران اجتماعی استانها خواست که اعضای نمونه شورای شهر هر استان با لباس‌‌های محلی در این مراسم حضور یابند.

سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌طور همزمان با انتخابات مجلس خبرگان در 24 آذرماه برگزار شد که منتخبان خبرگان پس از برگزاری انتخابات در اواخر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و منتخبین شوراها هم کار خود را آغاز خواهند کرد.

در این انتخابات مهدی چمران، مرتضی طلایی، رسول خادم، عباس شیبانی، هادی ساعی، حمزه شکیب، علیرضا دبیر، پروین احمدی‌‌نژاد، معصومه ابتکار، احمد مسجدجامعی، محمدعلی نجفی، حسن بیادی، خسرو دانشجو، حبیب کاشانی و معصومه آباد به عنوان 15 عضو اصلی شورای شهر تهران برگزیده شدند. 1656558 نفر در شهر تهران در این انتخابات شرکت کردند.

کد خبر 20698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز