گروه اقتصادی: دفاع وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های خودروسازی در مورد گرانی خودرو، مجلس را قانع نکرد.

مهدی غضنفری که روز گذشته بار دیگر برای پاسخ به سؤال نماینده مردم قم در مورد علل گرانی خودرو به مجلس فراخوانده شده بود، تلاش کرد تا با اشاره به شرایط نامساعد خودروسازان و برخوردهای وزارت صنعت با گرانفروشی خودرو، گرانی‌های بی‌رویه خودرو را در سایه افزایش نرخ ارز توجیه کند. غضنفری با بیان اینکه وزارت صنعت از طریق سازمان حمایت هرگاه خودروسازان دست به گرانفروشی زدند، اقدام به تشکیل پرونده گرانفروشی و جریمه کرده است در دفاع از وضعیت شرکت‌های خودروسازی گفت:

صنعت خودروی کشورمان در شرایط خاصی است و اگر مراقبت‌های لازم به لحاظ تولید کیفی و تأمین ارز مورد نیاز صورت نگیرد، دچار مشکلات بیشتری می‌شود. گرچه باید با گرانفروشی خودرو مقابله شود اما من به‌عنوان متولی، نگران بقای این صنعت و جلوگیری از شکست آن هستم.

اکثر نمایندگان قانع نشدند

به‌رغم این توضیحات اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر صنعت در مورد گرانی و گرانفروشی خودرو قانع نشدند به‌نحوی که پس از پایان دفاعیات وی احمد امیرآبادی،نماینده قم اعلام کرد که از توضیحات وی قانع نشده اما به‌دلیل اینکه امکان داشته تا کارت زرد مجلس به وزیر صنعت موجب افزایش قیمت خودرو شود از رأی‌گیری صرف‌نظر کرده است. نادر قاضی پور،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه اکثر نمایندگان مجلس از توضیحات روز گذشته وزیر صنعت در مورد گرانی و گرانفروشی خودرو قانع نشدند به خبرنگار ما گفت: با وجود این، مهدی غضنفری از دریافت کارت زرد مجلس معاف شد .

کد خبر 208507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز