همشهری‌آنلاین: سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تعمیم مصوبه افزایش 700 هزار تومانی کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به بازنشستگان صنوف را خواستار شد و گفت: 60 درصد کارگران بازنشسته به دلیل بالا بودن سنشان بازنشست می‌شوند نه سابقه کارشان.

ایسنا نوشت: هادی ابوی گفت: بر اساس این مصوبه کف حقوق بازنشستگان دارای 30 سال سابقه بیمه امسال به 700 هزار تومان خواهد رسید که این مصوبه از نگاه ما اقدام ارزشمندی است ولی نکته اینجا است که 60 درصد بازنشستگان کارگری به دلیل بالا بودن سن بازنشست می‌شوند نه سابقه کارشان.

وی ادامه داد: متاسفانه عمده کارگران بازنشسته صنوف از پرداخت 30 سال حق بیمه مستمر محروم هستند و به همین دلیل این مصوبه شامل حال آنها نمی شود.

ابوی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در جریان این امر وجود دارد این است که بیشتر کارگران صنوف در قالب استاد شاگردی یا کار در واحد صنفی مشغول به کار هستند و عمده آنها با وجود سالها کار متوالی بیمه نیستند حتی با تغییر مکان هم بعضا تا چندسال واحد صنفی از بیمه کارگران خودداری می‌کند به عنوان مثال در مورد کارگرانی که در مطب‌های پزشکی مشغول به کار هستند، بیش از 10 تا 15 روز برایشان بیمه رد نمی‌شود و می‌بینیم کارگری که حداقل 40 سال کار کرده کل سابقه بیمه‌اش بیشتر از 20 سال نیست و متضرر شده است.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تصریح کرد: خواسته ما این است که با توجه به شرایط کار بازنشستگان صنوف کارگری این مصوبه برای همه بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ شود و تنها مشمول بازنشستگانی که 30 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، نشود.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی چندی قبل اعلام کرد که حقوق 700 هزار تومانی در سال 92 شامل تمامی بازنشستگان نمی‌شود و تنها افرادی این حقوق را می‌گیرند که 30 سال حق بیمه کامل پرداخت کرده باشند.

کد خبر 208631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز