شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس خانه عکاسان ایران از برگزاری نخستین جشنواره عکس خانواده در سال 92 خبر داد و گفت: برنامه های ما در سال جاری بر اساس چهار محور "هنرانقلاب"، "دفاع مقدس"، "بیداری اسلامی" و "خانواده" اجرا می‌شود.

عکاسی

به گزارش ایرنا، رسول اولیازاده ایرنا اظهار داشت: یکی از جشنواره هایی که برای سال 92 طراحی شده، جشنواره عکس خانواده است.

امیدواریم امکانات و بودجه لازم ایده های این جشنواره، مثل گردآوری عکس و مقاله و همچنین برپایی کارگاه های آموزشی و تخصصی به مرحله اجرا برسد.

وی درباره فعالیت خانه عکاسان حول محور "هنرانقلاب" توضیح داد: هنرمند انقلابی همیشه حرفی برای گفتن دارد و با رشد و تعالی هنر خود تلاش می‌کند برای بیان مفاهیم مرتبط با انقلاب تلاش کند.

رییس خانه عکاسان ایران مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس و بیداری اسلامی را نیز در راستای "هنر انقلاب" دانست و گفت: این موضوعات هرگز شامل مرور زمان نمی‌شوند و در هر برهه زمانی به نحوی قابل پرداختن هستند.

این هنرمند عکاس با اشاره به سایر برنامه های خانه عکاسان در سال 92 گفت: نمایشگاه هایی به مناسبت ایام حج، هفته دفاع مقدس، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین جشنواره چندین ساله عکس "ما می‌توانیم"جزو برنامه های معمول خانه عکاسان است که امسال نیز پیگیری می‌شود.

ضمن اینکه برنامه ای نیز همزمان با تاسیس این خانه خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در 3-4 سال گذشته اقدامات متعددی، برای حضور عکاسان در جشنواره ها و نمایشگاه های خارج از کشور انجام شد که از آن جمله می‌توان به موفقیت هنرمندان ایرانی در راه یابی به بخش نمایشگاهی جشنواره عکس اسپانیا اشاره کرد که تصویر یکی از عکاسان در کتاب جشنواره نیز به چاپ رسید.

اولیازاده خاطرنشان کرد: علاوه براین درسال گذشته (91) سه نمایشگاه از آثار عکاسان ایرانی در کشورهای اتریش، چین و پاکستان برگزارکردیم که امسال نیز این رویکرد را ادامه خواهیم داد.

این نمایشگاه ها یا به صورت مستقل از سوی خانه عکاسان و یا با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برپا می‌شوند.

این هنرمند عکاس، یکی از چالش های خانه عکاسان در سال 91 را کمبود بودجه دانست و اظهار امیدواری کرد که در سال جاری با فراهم شدن امکانات لازم بتوان برنامه های مد نظر را به اجرا رساند.

 

کد خبر 208846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز