شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مدیر گروه علوم حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) گفت: سند مظلومیت حضرت صدیقه سلام الله علیها، سفارش مخفی بودن تشییع، تکفین و تدفین آن حضرت و رسوایی بدخواهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر گروه علوم حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) گفت: از ویژگی‌های برتر حضرت زهراء(س) یادگار انبیا و اولیاء، تدبیر بسیار ظریف او در سفارش به همسرش علی(ع)است، که نشان از قدرت فکری و آینده نگری او دارد، او با هدف ماندگاری در تاریخ، و اثبات مظلومیت، و رسوایی بدخواهان، به امیر مومنان (ع) سفارش می کند تا تشییع و تکفین و تدفین وی شبانه و با حضور شخصیت‌های مورد تایید، و پنهان ماندن مکان دفن صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: از نگاه دین باوران، فاطمه حقیقتی است تاریخی و آفریده ای است استثنائی با امتیازات و ویژگیهای منحصر به فرد که او را در مقام والاترینها قرار داده است.

این پژوهشگر حوزوی خاطر نشان کرد: بدون شک فاطمه زهرا سلام الله علیها برترین بانوی همه قرون و اعصار است، اگر چه این عنوان برای آنان که درکی از اسرار پنهان و حقایق مخفی عالم ندارند شاید کمی سنگین و ناباورانه تلقی شود زیرا از نگاه آنان آدمیان همه یکسان و برابرند و آفرینش ویژه و استثنائی نداریم، و لذا وجود و حضور شخصیتهای بزرگ معنوی و آسمانی را یا انکار کرده و یا لااقل شک و تردید ایجاد می کنند.

این مدیر پژوهشی تاکید کرد: اثبات این مطلب چندان کار سخت و وقت گیری نیست بلکه کافی است تا اندکی رنج و زحمت گذر از پیچ و خمهای تاریخ مکتوب را به جان و دل پذیرا شده و سری به نوشته‌های تاریخ نگاران و ثبت گران وقایع تاریخی بزنیم تا اندکی با ارزش‌های انسانی بانویی که مادر پدر لقب گرفت آشنا شویم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این بانو تصریح کرد: از امتیازات این بانوی بانوان که از بارزترین ویژگی‌های منحصر به فرد اوست داشتن پدری به نام پیام آور خاتم، منادی توحید در مرکز آلوده به شرک جزیره العرب، و مادری ثروتمند با گرایش علاقه مندی به خدا پرستی به نام خدیجه که تمام ثروتش را در راه اهداف بزرگ شوهرش تقدیم کرد، و دارای همسری که اگر او نبود برای فاطمه شوهری در کره زمین یافت نمی‌شد، و فرزندانی که دو طرف عرش الهی مزین به نام زیبای این دو بزرگوار است، آری فاطمه در یکی از بهترین خانه ها پا به عرصه وجود گذاشت و در پاکترین فضای موجود در کره زمین نفس کشید و در کنار با ارزشترین همسر زندگی کرد و نیکوترین سیمای زن مسلمان را به یادگار گذاشت.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: از دیگر امتیازات شهیده راه ولایت بی توجهی به لذتهای مادی دنیا و قناعت کردن به اندک امکانات موجود در خانه بود که در کمال شگفتی حتی همان اندک را با بینوایان و برهنگان و در راه ماندگان و اسیران تقسیم می کند، که البته این اوج گذشت و ایثار او را نشان می‌دهد.

مدیر گروه علوم حدیث پژوهشکده ادامه داد: امتیاز دیگر شفیعه قیامت توجه به بندگی خداوند و عمل به دستورات عبادی و نیایشهای دلنشین و گاه طولانی اوست که تاثیری جبران ناپذیر بر بدن وی گذاشته بود تا آنجا که مورخان و محدثان در کمال شگفتی نوشته‌اند که پاهای آن حضرت متورم شده بود.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد مشی سیاسی حضرت گفت: خطبه‌های عالمانه و افشاگری‌های کوبنده در دفاع از حساسترین مساله سیاسی اجتماعی پس از پدر، آنگاه که اسطوره ایمان و شجاعت و مردانگی و غیرت با توطئه بدخواهان از مسند ظاهری رهبری کنار زده می شود، نام او را به عنوان بانوی اول قهرمان تاریخ ثبت می‌کند.

کد خبر 208933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز