همشهری آنلاین: در هقته ۲۹ رقابت‌های بوندس‌لیگا تیم بوروسیا دورتموند در خانه میزبانش، گرویتر فورت، فستیوال گل به راه انداخت، آن‌هم در برابر دیدگان خوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید و حریف آتی دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا.

Mourinho

گرویتر فورت 1 - بوروسیا دورتموند ۶

خوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید برای آن که بوروسیا دورتموند، حریف آتی تیمش را در لیگ قهرمانان زیر نظر بگیرد، راهی فورت شد. او شاهد قدرت‌نمایی دورتموند بود که میزبان قعرنشین خود، گرویتر فورت را ۶ بر 1 درهم کوبید. یکی از ستارگان این دیدار ماریو گوتزه، ملی‌پوش جوان دورتموند بود که با زدن دو گل و ساختن یک گل دیگر سهم مهمی در پیروزی تیمش داشت.

فرایبورگ ۳ - هانوفر 1

اما پیکارهای هفته ۲۹ بوندس‌لیگا با دیدار فرایبورگ مقابل هانوفر آغاز شد. فرایبورگ که علی‌رغم برخورداری از بودجه نسبتا کم از تیم‌های بسیار موفق این فصل از مسابقات است، با پیروزی ۳ بر 1 بر مهمان شمالی‌اش، هانوفر، سه امتیاز مهم کسب کرد و جای خود را در رده‌های بالای جدول استحکام بخشید.

بایرن مونیخ ۴ - نورنبرگ 0

تیم پرآوازه بایرن مونیخ که عنوان قهرمانی فصل را از آن خود کرده، علی‌رغم آسوده‌خاطری به یکه‌تازی خود ادامه می‌دهد. مونیخی‌ها در زمین خود ۴ بر 0 بر مهمان هم‌ایالتی خود، نورنبرگ، پیروز شدند. نخستین گل این دیدار را بوآتنگ، مدافع ملی‌پوش بایرن مونیخ، با شوتی تماشایی به ثمر رساند.

بایرن

شالکه ۲ - بایر لورکوزن ۲

در حالی که تیم‌های بایرن مونیخ و دورتموند رده‌های اول و دوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند، رقابت دیگر تیم‌های قدرتمند از جمله لورکوزن و شالکه  برای کسب مقام سوم ادامه دارد. دیدار میان این دو تیم که در حضور بیش از ۶۱ هزار تماشاگر در زمین شالکه برگزار شد، با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت. گل تساوی را شالکه سه دقیقه مانده به پایان بازی از نقطه پنالتی به ثمر رساند.

فورتونا دوسلدورف ۲ - وردر برمن ۲

دیدار میان تیم‌های دوسلدورف و وردر برمن نیز با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت و برای هر یک از این دو تیم یک امتیاز به همراه داشت. دوسلدورف و برمن در رده‌های پایین جدول به سر می‌برند و خطر سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال آلمان هنوز آن‌ها را تهدید می‌کند. توماش شاف، سرمربی وردر برمن که سال‌هاست سکان هدایت این تیم را برعهده دارد از روند کنونی ناخشنود و نگران است.

وولفسبورگ ۲ - هوفن‌هایم ۲

تیم هوفن‌هایم که در روزهای اخیر با به خدمت گرفتن سرمربی‌ای جدید می‌کوشد  از سقوط به لیگ دسته دوم جلوگیری کند، در هفته ۲۹ بوندس‌لیگا بازی خوبی از خود مقابل میزبانش، وولفسبورگ نشان داد و به یک امتیاز دست یافت. گل تساوی وولفسبورگ در این دیدار را نالدو، مدافع برزیلی این تیم، دقایقی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان بازی به ثمر رساند.

ماینتس 1 - هامبورگ ۲

تیم هامبورگ که کاپیتانی آن را حال رافائل فان در فارت، ملی‌پوش هلند برعهده گرفته، در هفته ۲۹ بوندس‌لیگا توانست بحران هفته‌های اخیر را پشت سر بگذارد و با پیروزی ۲ بر 1 مقابل میزبانش، ماینتس، سه امتیاز مهم به دست آورد. ستاره این دیدار هئونگ مین سون، ملی‌پوش کره‌ای هامبورگ بود که هر دو گل تیمش را مقابل ماینتس به ثمر رساند.

دیدارهای یکشنبه

روز یکشنبه دو دیدار باقیمانده‌ هفته بیست و نهم بوندس‌‌لیگای آلمان برگزار شد که طی آن تیم‌های اشتوتگارت و بوروسیا مونشن‌گلادباخ رویاروی هم قرار گرفتند که این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود اشتوتگارت به پایان رسید و آینتراخت فرانکفورت نیز مهمان آگسبورگ  بودکه این دیدار هم با دو گل به سود میزبان خاتمه یافت.

کد خبر 209116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز