دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: افت همزمان ارزش طلای زرد در بازارهای جهانی انتظارها برای کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی را تشدید کرده است اما مقاومت بازار آزاد در برابر ریزش ارزش طلا، سکه و دلار همچنان ادامه دارد.

طلا

به گزارش همشهری، هرچند قیمت جهانی طلا در هر اونس نسبت به هفته گذشته سقوط حدود 140دلاری را تجربه کرده اما قیمت سکه و طلا در بازار داخلی ایران متناسب با افت ارزش جهانی طلا کاهش نیافته است و پیش‌بینی می‌شود درصورت تداوم افت قیمت جهانی طلا، قیمت‌های داخلی هم سقوط کند. دیروز رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش 40دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی خبر داد و گفت:

در ادامه روند کاهش قیمت‌ها، نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی به هزارو 444 دلار کاهش یافت. به گزارش ایرنا، محمد کشتی آرای با اشاره به اینکه قیمت طلا در شنبه هفته گذشته هزارو 583 دلار بود، افزود: افزایش ارزش دلار در بازارهای مالی و فروش بخشی از ذخایر طلا در یک بانک قبرسی باعث کاهش نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی در هفته اخیر شده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر پیش‌بینی کرد: قیمت‌ها در بازار طلا و سکه متناسب با کاهش نرخ در بازارهای جهانی کاهش یابد. رئیس اتحادیه طلا، جواهر، صراف و سکه تهران هم از ادامه کاهش قیمت طلا و سکه در پی کاهش ارزش جهانی طلا خبر داد. به گزارش ایسنا، احمد وفادار افزود: کاهش ارزش طلا به‌دلیل کاهش نرخ بیکاری آمریکا، عرضه طلای قبرس در بازارهای جهانی و بهبود وضعیت بازار مسکن آمریکا بوده است.

او در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت سکه و ارزش آن در بازار تهران بسیار متفاوت است، گفت: قیمت در بازار ایران نامشخص است و آینده‌ای برای آن نمی‌توان متصور بود. از این‌رو ارزش سکه و قیمت معامله شده در بازار داخلی متفاوت است. وی درباره دلایل افزایش قیمت ربع سکه گفت: قیمت ربع سکه به‌دلیل عدم‌ورود دو ساله به بازار بسیار حباب دارد که اگر بانک مرکزی به ضرب سکه ربع بپردازد شاهد کاهش حدود 110هزار تومانی این نوع سکه خواهیم بود.

زرگرها مقاومت می‌کنند

مهر هم با اشاره به مقاومت برخی طلافروشان در برابر کاهش واقعی قیمت‌ها گزارش داد برخی فعالان بازار طلا معتقدند که قیمت سکه و طلا در بازار باید بیش از ارقام فعلی کاهش یابد و در این میان، مقاومت برخی‌ها در برابر کاهش قیمت‌ها باید شکسته شود. فارس هم از حباب ۱۵۰هزارتومانی قیمت سکه خبر داده است. براساس این گزارش با وجود کاهش قیمت اونس هم‌اکنون در بازار تهران سکه طرح جدید با 15هزار تومان افت یک میلیون و 322هزار تومان قیمت‌گذاری شده است درحالی‌که طبق فرمول تعیین قیمت سکه، قیمت واقعی سکه 150هزار تومان پایین‌‌تر از عدد فعلی است.

کد خبر 209278
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز