گروه بورس: هر سهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در جریان مبادلات دیروز بورس تهران با قیمت 750تومان وارد بورس اوراق بهادار تهران شد تا برای نخستین بار ارزش بازار سهام از مرز 200هزار میلیارد تومان عبور کند.

به گزارش همشهری، سازمان خصوصی‌سازی‌ دیروز یک میلیارد و 239میلیون و 430هزار و 697سهم، معادل پنج درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در بورس اوراق بهادار تهران عرضه کرد. این میزان سهام، در مجموع به ارزش 9هزار و 296میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد.

9درصد بازار دراختیار هلدینگ

در پی انجام این عرضه موفق مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: با ورود هلدینگ خلیج‌فارس به بورس اوراق بهادار تهران، ارزش بازار سهام از 201هزار میلیارد تومان عبور کرد. حسن قالیباف اصل، در گفت‌وگو با رسانه‌ها، با اشاره به معامله پنج‌درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: با کشف قیمت 750تومانی برای هر سهم این شرکت، به میزان 18هزار و 591میلیارد تومان به ارزش بازار سهام افزوده شد. به گفته او معامله یک میلیارد و 239میلیون و 430هزار و 697سهم از سهام هلدینگ خلیج‌فارس، در یکهزار و 724دفعه انجام شد. مدیرعامل بورس با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج‌فارس 9درصد ارزش بازارسهام تهران را به‌خود اختصاص داده، گفت: در این عرضه رقابتی بین عرضه‌کننده و خریداران به‌وجود آمد به‌طوری که دو طرف، فرصت اصلاح قیمت‌های پیشنهادی خود را به‌دست آوردند.

عرضه‌های آینده

مدیرعامل بورس تهران درباره عرضه‌های آینده گفت: اقدامات لازم برای عرضه سهام هلدینگ نفت و گاز تأمین انجام شده که امیدوارم در آینده نزدیک سهام این شرکت وارد تالار شیشه‌ای شود. حسن قالیباف اصل عرضه سهام هلدینگ دارویی تأمین و انتقال سهام همراه اول از فرابورس به بورس تهران را از برنامه‌های آینده بورس اوراق بهادار اعلام کرد.

توضیح درباره حاشیه‌های عرضه

علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران هم اعلام کرد: هلدینگ خلیج‌فارس در 1724دفعه و 980هزار ایستگاه معاملاتی مورد معامله قرار گرفت و سهام این شرکت در مدت زمان تمدید شده در کمتر از دو دقیقه به فروش رفت. صحرایی با بیان اینکه معامله‌گران آنلاین نیز موفق به خریداری سهام هلدینگ خلیج‌فارس شدند تأکید کرد: سهامداران حقوقی و حقیقی با ترکیبات مختلف سهام این شرکت را خریداری کردند.

علی صحرایی در توضیح حاشیه‌های به‌وجود آمده بر سر عرضه سهام هلدینگ خلیج‌فارس افزود: دیروز بیش از یک میلیارد و 239میلیون سهم هلدینگ خلیج‌فارس در بورس تهران عرضه شد اما تا پایان زمان معاملات فقط 267میلیون سهم این شرکت به قیمت 800تومان به فروش رفت و به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن معامله زمان معاملات بورس تمدید شد اما در نهایت در وقت اضافه با از سر‌گیری معاملات با قیمت جدید این معامله بزرگ انجام شد.

بررسی سود هلدینگ

هلدینگ خلیج‌فارس در آخرین گزارش خود، پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم برای سال 92را 1782ریال اعلام کرده که در شش‌ماه ابتدایی سال قبل توانسته با تحقق 562ریال به ازای هر سهم معادل 32درصد پوشش‌دهد.کل سود شرکت مربوط به سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌هاست که این رقم در سال 92با رشد 91درصدی نسبت به سال قبل، بیش از 1538میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر 209514
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز