سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل امور دانشجویان داخل کشور وزارت علوم گفت: کار ثبت نام دانشجویان متقاضی انتقال دائم و مهمان از یکشنبه اول اردیبهشت از طریق سامانه سازمان امور دانشجویان آغاز می‌شود و تا 31 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

students

دکتر محمد حسن یوسفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: پس از اتمام ثبت نام دانشگاه مبدا از اول خرداد تا 15 تیر تقاضاها رابررسی می‌کند و اسامی افرادی که واجد انتقال هستند با الویت انتقال دختران دانشجو به دانشگاه مقصد اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های مقصد نیز از 15 تیر تا پایان مرداد درخواست‌ها را بررسی حواهد کرد و پس از آن اسامی افراد واجد شرایط رابرای مهمانی و انتقال دائم از طریق سامانه سازمان امور دانشجویان اعلام می‌کند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل کشور وزارت علوم گفت: شرط اصلی برای مهمانی و انتقال دائم استان محل سکونت دانشجو است و اگر غیر از این باشد تقاضایی پذیرفته نخواهد شد.

دکتر یوسفی افزود: ازدواج در زمان دانشجویی، به عهده داشتن سرپرست خانواده، معلولیت در زمان تحصیل از دیگر شرایط انتقال است.

وی گفت: سال گذشته حدود 31 هزار نفر متقاضی انتقال دائم و مهمان بودند که از این تعداد حدود 70 درصد پذیرفته شدند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل کشور وزارت علوم تصریح کرد: دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، امیرکبیر، علم و صنعت، فردوسی مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز بیشترین متقاضی برای انتقال و کمترین خروجی را دارند.

کد خبر 209532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز