چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

پرویز مظلومی*: مرخصی‌های کارلوس کی‌روش تازگی ندارد و از همان ابتدا که این مربی به ایران آمد، مرخصی‌های زیادی رفت.

من قبلا هم به این موضوع اشاره کرده‌ام که غیبت کی‌روش باعث می‌شود که نتواند بازی‌ها لیگ برتر را دنبال کند؛ درحالی‌که او می‌تواند استفاده بهتری از بازیکنان جوان لیگ کند. چون ما در گذشته با همین بازیکنان لیگ، تیم ملی خود را می‌ساختیم و با همین‌ها می‌توانستیم حریفان بین‌المللی خود را شکست دهیم. او کمترین توجه را به لیگ می‌کند و ما می‌بینیم که بازیکنان نیمکت‌نشین لیگ به اردوی تیم ملی فراخوانده می‌شوند. این نشان می‌دهد که کی‌روش حساب ویژه‌ای روی بازیکنان لیگ نکرده و در عین حال، اردوهای طولانی‌مدت این مربی لیگ را به تعطیلی کشانده است. برنامه‌های کی‌روش برگزاری لیگ برتر را به هم ریخته و این به سود فوتبال ما نیست. حالا صحبت درباره مرخصی‌های کی‌روش بی‌فایده‌است.

چون تیم ملی خرداد سه مسابقه سخت و دشوار دارد و ظاهرا تا خرداد دیگر به این مربی مرخصی نمی‌دهند. نکته جالب این است که برخی از مرخصی‌ها را به سفرهای کاری کی‌روش نسبت می‌دهند و اینکه او در این سفرها به‌دنبال جذب بازیکنان ایرانی‌الاصل است. من با آوردن بازیکنان خارجی به تیم ملی مخالف هستم و فکر می‌کنم که نباید چنین اتفاقی بیفتد چون ما بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند در تیم ملی بدرخشند و بازی کنند. البته حضور اشکان دژاگه در تیم ملی درست بود. او به خوبی فارسی حرف می‌زند و مشخص است که یک ایرانی است. اما برخی از آنها چنین مشخصه‌هایی ندارند و ما نباید بازیکنان خودمان را کنار بگذاریم و دنبال جذب بازیکن از خارج کشور باشیم.

البته کی‌روش در مدت زمان حضورش روی نیمکت تیم ملی ثابت کرده که مدام به ضرر لیگ برتر کار می‌کند. تعداد تیم‌های لیگ برتر قراراست به 16تیم کاهش یابد؛ فکر می‌کنید دلیلش چیست؟ مطمئنا کی‌روش است که با کاهش تعداد تیم‌های لیگ موافقت کرده و قرار است این طرح اجرا شود. اما من یکی از کسانی هستم که به‌شدت با این طرح مخالف هستم. چون ما در کشور وسیعی زندگی می‌کنیم و به همین دلیل 18تیم هم برای لیگ برتر زیاد نیست. خیلی از مردم شهرستان‌ها به همین فوتبال دلخوش هستند و کاهش تعداد تیم‌های لیگ به ضرر فوتبال ماست. الان بنا دارند لیگ و حذفی را تا اواخر اردیبهشت تمام کنند.

یعنی ما در خرداد تعطیل هستیم و سه بازی سرنوشت‌ساز برای جام جهانی را هم که در خرداد خواهیم داشت با خاطری آسوده بازی خواهیم کرد و امیدوارم که به جام جهانی هم صعود کنیم. اما یکی به من بگوید که اگر ما به جام جهانی برویم یا نرویم، چه ارتباطی به لیگ سال بعد دارد؟ می‌خواهم بگویم که با رفتن یا نرفتن تیم ملی به جام‌جهانی، در سال آینده تیم ملی درگیر نخواهد بود و اصلا نیازی به کاهش تیم‌های لیگ برتری نیست و ما در سال فوتبالی بعدی، سالی خلوت خواهیم داشت. به هر حال، انتقادهای بسیاری متوجه کارلوس کی‌روش است و با همه اینها امیدوار هستم تیم ملی خرداد به جام جهانی صعود کند.

مهاجم اسبق تیم ملی

کد خبر 209593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز