سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های ثبت اسناد و املاک استان تهران، مکانیزه کردن واحدهای ثبتی پایتخت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران اعلام کرد: در استمرار بسترسازی ثبت نوین و برون‌رفت از ثبت سنتی، عمده فعالیت خود را در راستای مکانیزه کردن واحدهای ثبتی در سال جاری قرار داده‌ایم.

حمیدرضا آدابی گفت: امور مربوط به ثبت مکانیزه که از دو سال قبل آغاز شده هم‌اکنون به‌صورت یک پروسه و فرآیند در حال طی شدن است.

به گفته وی، اینک بسترهای لازم برای ثبت مکانیزه ایجاد شده و در آستانه ورود به ثبت مکانیزه در تمام واحدهای ثبتی شهر تهران هستیم.

وی افزود: اگر تا پایان سال‌جاری با پیش‌بینی‌های صورت گرفته کلیه واحدهای ثبتی شهر تهران مکانیزه نشوند حداکثر تا پایان سال آتی این واحدها مکانیزه خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به ثبت مکانیزه بسیار خوشبین هستیم و در حال حاضر طرح «کاداستر» نیز در ۱۱ واحد ثبتی از ۳۰ واحد ثبتی استان تهران فعال شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران همچنین با اشاره به ‌ایجاد راهکارهای پیشگیری از تنظیم سند مجعول و بروز مشکلات متعدد به‌خاطر اسناد جعلی گفت: در هر زمینه‌ای باید ابزار ارتکاب جرم را از بین ببریم.

آدابی اظهار داشت: تا زمانی که از شیوه‌های سنتی استفاده شود، بحث جعل سند هم وجود خواهد داشت و بهترین راه برای جلوگیری از آن، سیستم مکانیزه ثبت در واحدهای ثبتی و استفاده از ابزارهای نوین و فناوری روز است.

به گفته وی، با اسکن کردن پرونده‌های ثبتی و وجود تصویری از پرونده‌ها در رایانه‌ها، به‌غیر از تسریع در امور، امکان جعل سند نیز مهیا نخواهد شد.

کد خبر 20971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز