دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به دیدارهای خود با مقامات عراقی در بغداد گفت: در دیدار با مسئولا‌ن عراق به‌ویژه مالکی روی این نکته که‌امنیت عراق در سطوح بین‌المللی به‌همکاری‌ایران نیاز دارد تاکید شد.

علی لا‌ریجانی روز چهارشنبه 12 اردیبهشت هنگام بازگشت از عراق در مرز مهران در مصاحبه‌باخبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به دیدارهایش با مقامات عراقی افزود: به علت روابط نزدیک سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که ایران با عراق دارد همواره مسایلی وجود دارد که باید مسئولا‌ن دو کشور باهم رایزنی کنند.

لا‌ریجانی همچنین با اعلا‌م اینکه ایران در سطح وزیر امور خارجه در اجلاس آتی شرم الشیح شرکت می کند گفت: البته اجلاس شرم الشیخ می توانست با حفظ جهات دیگری انجام شود.

وی تصریح کرد اشکالاتی بر این اجلاس می‌بینیم و اگر قرار باشد این نشست برای ملت عراق دستاوردی داشته باشد مناسب است نیاز عراق به توسعه و بازسازی مورد توجه جدی قرار گیرد و اگر اجلاس انگیزه دیگری داشته باشد راه به جایی نمی‌برد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزود: از موضوعات دیگر گفتگوهایش با مقامات عراقی توجه به ‌نیازهای اقتصادی این کشور بود که در زمینه برق، سوخت و امکانات صنعتی تفاهم‌های خوبی از قبل صورت گرفته‌است و در زمینه ترانزیت کالا از مرزهای شناخته‌شده دو کشور هم بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 21031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز