به گزارش مهر، پیمان سنندجی با بیان این مطلب گفت: بر اساس قانون برای ورود هر اتوبوس جدید به ناوگان باید 82.5 درصد هزینه توسط دولت و 17.5 درصد توسط شهرداریها پرداخت شود اما متأسفانه طی دو سال گذشته از محل این اعتبارات، هیچ بودجهای به اتوبوسرانی تهران اختصاص نیافته و در واقع دولت هیچ اتوبوس جدیدی را به تهران اختصاص نداده است.
وی با تأکید بر اینکه تنها برای حفظ وضعیت موجود، سالانه باید یکهزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان وارد شود، گفت: امید است که در سال جدید شاهد واگذاری اتوبوسهای جدید به شهر تهران باشیم تا بتوانیم ضمن نوسازی ناوگان، ارتقای خدماترسانی به شهروندان را محقق کنیم.
سنندجی خاطرنشان کرد: هر سفر با اتوبوس در سال گذشته حدود 700 تومان هزینه در برداشته است که باید این مبلغ به طور مساوی توسط دولت، شهرداری و مردم پرداخت میشد یعنی برای هر سفر باید 230 تومان توسط مردم و به همین میزان توسط دولت و شهرداری پرداخت میشد.
وی افزود: اما دولت از مجموع 220 میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس در سال 91 تنها حدود 20 میلیارد تومان را پرداخت کرد و قیمت بلیت اتوبوس نیز از 5 تومان تا 220 تومان بود که میانگین قیمت بلیت حدود 100 تومان میشد، از این رو شهرداری تهران مجبور شد که هم کسری پرداخت مردم و هم دولت را متقبل شود تا روند خدماترسانی در مجموعه اتوبوسرانی با خلل یا مشکلی مواجه نشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت بلیت در سال 92 داده شده است، گفت: برای اینکه مردم هزینه کمتری برای سفر با وسایل نقلیه عمومی بدهند باید دولت و شهرداری ما به التفاوت هزینهها را تقبل کنند که شهرداری طی سالهای گذشته به تنهایی این بار را به دوش کشیده اما امید است در سال جدید دولت نیز حمایتهای بیشتری از حمل و نقل عمومی داشته باشد و یارانههای بلیت مترو و اتوبوس به طور کامل پرداخت شود.