همشهری آنلاین: نمایشگاه لایه‌های درون اول اردیبهشت ماه با حضور احمد مسجد جامعی و جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی با فروش 43 میلیونی در گالری پردیس ملت به کار خود پایان داد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر در آخرین روز نمایشگاه لایه درون از این نمایشگاه بازدید کرد و ضمن دیدار با نقاشان جوان یک تابلوی نقاشی نیز خریداری کرد.

نمایشگاه لایه های درون که از جمعه 25 اسفندماه تا آخرین روز فرودین ماه در گالری پردیس ملت با حمایت موسسه تصویر شهر برپا شده بود؛ شب گذشته با فروش 43 میلیونی به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه 50 اثر از 19 هنرمند جوان بر روی دیوار رفت که در ایام نمایشگاه 23 اثر به فروش رفت.

بخش عمده این آثار توسط مجموعه داران و مردم عادی خریداری شده است. آثار این نمایشگاه از 400 هزار تومان تا چهار میلیون تومان قیمت گذاری شده بودند.

احمد مسجد جامعی از آخرین بازدید کنندگان این نمایشگاه بود و در دیداری که از نمایشگاه "لایه های درون" داشت یک نقاشی اثر "مانلی منوچهری" را برای مجموعه شخصی اش خریداری کرد.

مسجدجامعی در این دیدار ضمن تمجید از آثار هنرمندان جوان گفت: برپایی نمایشگاه هایی که دربرگیرنده نگاه ها و آثارمتفاوتی است مایه خوشحالی است و باید از برپایی چنین نمایشگاه های حمایت کرد.

همچنین باید شرایطی را فراهم کرد که هنرمندان جوان بتواند در تمام عرصه های هنری آثارشان را ارائه کنند.

به گفته احمد مسجد جامعی پردیس سینمای ملت با برپایی سلسله نمایشگاه هایی نظیر "جوانان پیشرو" و مشارکت مستمر در دوسالانه هایی نظیر "نقاشان زیر 25 سال دامون فر"، نقشی تاثیر گذار در معرفی نسل نو نقاشی ایران و کمک به تثبیت جایگاه آنان در مارکت داخلی هنر ایفا کرده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: من با بازدید از نمایشگاه های گروهی که تاکنون در پردیس سینمای ملت برپا شده است به این نکته وقوف پیدا کرده ام که هنرمندان زن نقاش حضور جدی و حرفه ای در نمایشگاه های که در شهر تهران برپا می‌شود دارند و این اتفاق در نمایشگاه لایه های درون نیز به خوبی قابل مشاهده است.

وی افزود: از ویژگی های بارز نقاشی های مجموعه لایه های درون می‌توان به خلق فضاهای زنانه اشاره کرد.

فضاهایی که نه تنها شخصیت زن در آن حضور پررنگی دارد، بلکه در عدم حضور او نشانه های زنانه نیز به چشم می‌خورد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که فضاهای بیشتری که در اختیار نهادهای دولتی بدون استفاده مانده است در اختیار بخش نمایشگاهی قرار گیرد و در طول سال شاهد برپایی نمایشگاه های هنری متعددی باشیم.

از بازدید کنندگان روز پایانی این نمایشگاه می‌توان به سید هادی منبتی رییس موسسه تصویر شهر، حمید کشمیرشکن، جنت رادی نمایشگاه گردان به نام انگلیسی، علی اتحاد و وحید چمانی از هنرمندان جوان و شناخته شده کشور اشاره کرد.

در نمایشگاه لایه های درون؛ آثار سارا ابری، مسعود امام قلی، مصطفی چوب تراش، شیما خشخاشی، سبا سلیمانی،سارا سهیلی فر، نسترن سیف الله زاده ، سارا شکیب، عرفانه صمصام شریعت،پردیس شفیعیون، تهمینه طاهباز،سینا قاسمی شیلر، مجتبی قاسمی شیلر، پگاه کشمیرشکن، فرشته محسنی، پونه مختارپور ،فرهاد مفوز، مینا ملاح نژاد، مانلی منوچهری به نمایش درآمد.

جسارت در ارایه نگاه های تازه، فرم های تصویری نوین و بعضا جذاب بصری، رعایت اصل تجربه گرایی و به چالش کشیدن آموزه های هنر مدرنیستی از شاخصه های بارز آثار این هنرمندان بود.

 

 

کد خبر 210453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز