گروه حوادث: دزدان منزل با خودروهای مدل بالا به سرقت می‌رفتند تا کسی به آنها مشکوک نشود.

متهمان

اعضای این باند چهار نفره خوشگذران در آخرین سرقت خود سه میلیارد تومان پول به جیب زدند.این پرونده اواخر سال90 با شکایت یک مرد تاجر به جریان افتاد. او وقتی همراه خانواده‌اش به مسافرت رفت نمی‌دانست بعد از بازگشت با سرقت خانه‌اش روبه‌رو خواهد شد. وی بعد از آن نزد مأموران رفت و به طرح شکایت پرداخت.

مرد تاجر به کارآگاهان گفت: همراه خانواده‌ام به جنوب ایران رفته بودیم که بعد از بازگشت با قفل شکسته خانه ویلایی‌ام روبه‌رو شدیم. وی ادامه داد: وسایل خانه‌ام به‌هم ریخته بود و همانجا متوجه شدیم دزدان به خانه‌ام دستبرد زده‌اند. سارقان، طلا و جواهرات همسرم که داخل گاوصندوق بود به همراه مقداری دلار و یورو سرقت کرده بودند که ارزش اموال مسروقه حدود 400میلیون تومان بود.

بعد از اعلام این شکایت، تیمی از مأموران اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با شکایت‌های مشابه دیگری در این زمینه روبه‌رو شدند. مأموران خود را در برابر یک باند سازمان‌یافته و حرفه‌ای می‌دیدند که به شکل ماهرانه دست به سرقت از خانه‌های اعیانی در شمال پایتخت با تخریب قفل در می‌زدند.

سرقت سه میلیاردی

درحالی‌که تجسس‌های پلیسی در این زمینه ادامه داشت بهمن‌ماه سال گذشته مرد برج‌سازی‌ نزد پلیس رفت و خبر از سرقت سه‌میلیاردی داد. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: شب گذشته مراسم عروسی یکی از بستگانم بود و من همراه خانواده‌ام به آنجا رفته بودیم. نیمه‌شب وقتی به خانه برگشتیم با دیدن قفل شکسته خانه و به‌هم ریختگی وسایل شوکه شدیم. وی ادامه داد: سارقان به خانه‌ام دستبرد زده طلا و جواهرات، تابلوفرش‌های نفیس و گرانقیمت، مقدار زیادی دلار، میلیون‌ها تومان پول و ظروف نقره قیمتی به ارزش سه میلیارد تومان به سرقت برده‌اند.

دستگیری

بعد از اظهارات این مرد مشخص شد که سارقان منزل این مرد برج‌ساز همان دزدان تحت تعقیب هستند که به‌صورت سریالی به خانه‌های اعیانی دستبرد می‌زدند. با دستور قاضی بخشوده بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، مأموران اقدامات اطلاعاتی خود را آغاز کردند تا اینکه اواخر سال گذشته موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان شدند. کارآگاهان سپس وارد عمل شدند و در اقدامی غافلگیرانه اعضای این باند را دستگیر کردند. در بازرسی از آنجا، طلا و جواهر مسروقه، ‌دستگاه چاپگر، ‌تابلوفرش نفیس و ظروف نقره گرانقیمت کشف شد. در تحقیقات مشخص شد که اعضای این باند چهارنفره ناپدری و فرزندخوانده هستند که با همدستی دو نفر از دوستان خود یک باند سرقت تشکیل داده‌اند.

اعضای این شبکه که سابقه‌دار هستند و پیش از این به اتهام جرائم مختلف به زندان رفته‌اند در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از خانه‌های اعیانی اعتراف کردند. یکی از اعضای باند در تحقیقات گفت:اواخر سال90 بعد از آزادی از زندان یک باند سرقت تشکیل دادیم. شیوه‌مان این بود که ابتدا زنگ خانه‌ها را می‌زدیم و وقتی متوجه می‌شدیم کسی داخل خانه نیست با شکستن قفل در وارد آنجا می‌شدیم. وی ادامه داد: بعد از دزدی، اموال مسروقه را به مالخران می‌فروختیم که همان ابتدا با پول‌های سرقتی خودروهای مدل بالا و گرانقیمت خریدیم. معمولا با این خودروها به محل سرقت می‌رفتیم تا کسی به ما مشکوک نشود.

وی ادامه داد: بعد از هربار سرقت نیز به تفریح و خوشگذرانی می‌پرداختیم و وقتی پول‌هایمان تمام می‌شد به سراغ خانه دیگری می‌رفتیم تا دست به سرقت از آنجا بزنیم. به گزارش همشهری، اعضای این باند با قرار قانونی در اختیار مأموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته‌اند. همچنین با اطلاعاتی که متهمان در اختیار پلیس قرار داده‌اند تاکنون چهار مالخر نیز دستگیر شده‌اند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده نیز ادامه دارد.

کد خبر 211127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز