همشهری آنلاین: ۴ نظامی آمریکایی در جریان سقوط یک فروند هواپیمای جاسوسی امریکا در جنوب افغانستان، کشته شده‎اند.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، روز یکشنبه ۴ امریکایی را که در جریان این سانحه هوایی در افغانستان کشته شدند، شناسایی کرده است.

نیروی بین‎المللی کمک به امنیت افغانستان موسوم به ایساف که تحت رهبری امریکا قرار دارد، روز شنبه با صدور بیانیه‌‎ای اعلام کرده بود که سربازان امریکایی در جریان سقوط هواپیمای حامل آنان در ولایت زابل، کشته شدند.

ایساف به ملیت سربازان کشته شده، اشاره‎ای نکرده بود.

وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، روز یکشنبه اعلام کرد که ۴ سرباز کشته شده همگی امریکایی و از پرسنل نیروی هوایی این کشور هستند.

به گفته وزارت دفاع امریکا سروان برندن سایر ۲۸ ساله از اهالی وودبریج ویرجینیا، سروان رید نیشیزوکا ۳۰ ساله از اهالی کایلووا در هاوایی، گروهبان دانیل فانین ۳۰ ساله از مورهد واقع در کنتاکی و گروهبان ریچارد دیکسون ۲۴ ساله از اهالی رانچو کوردووا واقع در ایالت کالیفرنیا، از کشته شدگان این سانحه هوایی بودند.

وزارت دفاع امریکا همچنین اعلام کرد که ماموران این وزارت‎خانه تحقیقات خود را در خصوص سانحه مربوط به هواپیمای MC-۱۲ آغاز کرده‎اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی icasualties.org ، از زمان آغاز جنگ تحت رهبری امریکا در افغانستان در اکتبر سال ۲۰۰۱ ، تا کنون ۳۲۸۸ سرباز خارجی کشته شده‎اند.

تعداد رو به افزایش تلفات نظامی در افغانستان باعث خشم و اعتراض گسترده در داخل امریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو شده است.

به دنبال افزایش تلفات نظامیان در جنگ تحت رهبری امریکا در افغانستان، حمایت و اقبال عمومی از این جنگ در امریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو، به شدت کاهش یافته است.

هرچند که جنگ تحت رهبری امریکا در افغانستان منجر به سرنگونی طالبان از قدرت شد، ولی به رغم حضور هزاران نیروی تحت امر امریکا در این کشور جنگ‎زده، نا امنی همچنان در سراسر افغانستان موج می‎زند.

کد خبر 211678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز