چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

گرگان: چند هفته‌ای از پایان فصل صید ماهیان استخوانی می‌گذرد اما برخی صیادانی که تا دیروز چشم به دریا داشتند، اکنون در سر چهارراه‌ها و خیابان‌های غرب گلستان برای کارگری صف کشیده‌اند و آسمان بازار کار استان برایشان ابری است.

صیادی

 مهر در همین زمینه از زبان صیادان گزارش داد: درآمد ماهانه یک صیاد حدود 500هزار تومان است و شش‌ماه از سال نیز بیکارند. با وجود این سقف بیمه صیادان سال به سال افزایش می‌یابد و صیادان تقاضا دارند تا سن بازنشستگی آنها 20سال بماند. در همین راستا، علی‌اکبر پاسندی، مدیرکل شیلات گلستان گفت: وزارت رفاه اجتماعی موظف شده 10درصد حق بیمه صیادان را اجرا کند ولی تا‌کنون محقق نشده است.

وی عنوان کرد: امروز صیادی در استان اقتصادی نیست و سرانه صید 270کیلوگرم است و اگر میزان صید صیادان کمتر از یک تن باشد، صرفه اقتصادی ندارد. دوجی، مدیرعامل اتحادیه صیادان کشور نیز بیشترین مشکلات صیادان استان به‌ویژه پره را صیادان غیرمجاز و حق بیمه صیادی برشمرد. وی با عنوان اینکه صیادان تنها شش‌ماه از سال فعالیت دارند خواستار کاهش حق بیمه این قشر شد و گفت: زیان آور شدن شغل صیادی نیز در دستور کار قرار گرفته که باید تلاش بیشتری در اجرای این مصوبه شود.

کد خبر 211933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز