معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأیید مغایرت آمار بیمه‌‌شدگان تأمین اجتماعی با نرخ بیکاری اذعان کرد: آمارهای نرخ بیکاری نیاز به راستی‌آزمایی دارد.

اشتغال

به گزارش فارس، علی‌اکبر لبافی، با اشاره به برخی مشکلات در بحث گزارش‌های آمار اشتغال و بیکاری اظهار داشت: استنباطم این است که آمارهای بیکاری مرکز آمار ایران نیاز به بازنگری داشته و به‌صورت مطلق نمی‌توان روی آن تمرکز کرد. او افزود: باید در بحث ایجاد اشتغال به تعداد بیمه‌شدگان، افراد شاغل در مشاغل خانگی و خوداشتغالی و نیز مقرری بگیران بیمه بیکاری نگاه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به مرکز آمار پیشنهاد شده آمار و نرخ بیکاری را که در قالب نمونه آماری ارائه می‌شود، راستی‌آزمایی کند، گفت: باید این اعداد به‌صورت واقعی با اعتبارسنجی مجدد مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد تا بتوان آمار قابل استنادی ارائه کرد، زیرا فضای موجود کشور موجب می‌شود تا افراد از ارائه آمار دقیق و روشن خودداری کنند.لبافی تأکید کرد: در حال حاضر براساس گزارش‌های تأمین اجتماعی، آمار بیمه‌شدگان این سازمان چند میلیون افزایش داشته، اما از طرفی گزارش‌های مرکز آمار با این موضوع مغایرت دارد و اثر آن دیده نمی‌شود.

کد خبر 219161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز