همشهری آنلاین: مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برگزاری مرحله اول آزمون هشتمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، از ثبت نام 6 هزار 620 نفر در این آزمون خبر داد.

قرآن

به‌ گزارش خبرگزاری مهر، جواد تجلیان با اشاره به تعداد افرادی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، گفت: ثبت نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم از تاریخ 15 اسفند سال 91 آغاز شد و تا پایان فروردین ماه ادامه یافت و به دلیل افزایش تقاضا برای ثبت نام، این مهلت تا 4 اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: در این آزمون 5هزارو 393 نفر خانم و هزار و 227 نفر آقا ثبت نام کردند که که از مجموع کل ثبت نام کنندگان 81 درصد خانم و 19 درصد آقایان بودند.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم جمعا 2هزارو 237 نفر، در رشته حفظ 20 جزء 921 نفر و در رشته حفظ کل قرآن کریم 2هزارو 495 نفر و در بخش 5 جزء به‌منظور آمادگی در آزمون‌های حفظ 967 نفر ثبت نام کردند.

جواد تجلیان اظهار داشت: آزمون مرحله اول هشتمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم جمعه 20 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور و در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد. این آزمون به صورت کتبی و 4 گزینه‌ای برگزار خواهد شد که 80 درصد سوالات هر رشته به ترجمه و مفاهیم و 20 درصد مابقی سوالات به حسن حفظ اختصاص می‌یابد.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد: حداقل امتیاز برای راه‌یابی به آزمون شفاهی مرحله دوم، کسب حداقل 70 درصد امتیازات آزمون مرحله اول خواهد بود.

تجلیان در پایان تصریح کرد: بر اساس ماده 6 مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1385 هرگونه مزایای قانونی مربوط به حافظان در مراکز مختلف کشور برای متقاضیان جدید، منوط به ارایه این مدرک که با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی است، صادر می‌گردد.

گفتنی است، آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم بر اساس مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی همه ساله در یک نوبت و در 4 مرحله برگزار می‌شود.

کد خبر 212056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز