جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

یک هفته گذشت. بله، حالا که شما این صفحه را می‌خوانید درست یک هفته گذشته است. پنج‌شنبه‌ی گذشته، امیرحسین فردی، بعد از چند دهه کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان ایران چشم بر کیهان بچه‌ها و حوزه‌‌ی هنری و دوستان ادبیاتی‌اش بست و از این جهان رفت.

درسی از خوبی‌های امیرحسین فردی

همان روزی که دوستانش با او خداحافظی کردند و غم از دست دادن او بر دلشان سنگینی می‌کرد، کوتاه و تلفنی از مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده‌ی مشهور کشور خواستیم برایمان از امیرحسین فردی و ویژگی‌هایش بگوید.

رحماندوست می‌گوید: آقای فردی از آن نویسنده‌ها بود که دارای تفکر و سلیقه‌ی خاص سیاسی بود. از این خصیصه‌اش بعضی‌ها خوششان نمی‌آمد. بعضی‌ها هم خیلی خوششان می‌آمد. در کارش هم با کسانی بود که گاهی هم‌سلیقه اش بودند و گاهی هم نه. در طول سال‌های فعالیت، در نشریات مختلف حضور داشتند و نقدهای زیادی به چاپ رساندند، اما من در تمام این سال‌ها ندیدم که به کسی بی‌احترامی یا نقد شخصیتی کند. چه موافق فکر ایشان بودند و چه مخالف.

آخر گاهی انگار نقدها،‌ برای کوبیدن یا بالا بردن کسی چاپ شده باشد. در دین ما هم تهمت زدن، ‌فحش دادن ‌و این چیزها ممنوع است. چیزهایی که گاهی در منظور بعضی نقدها دریافت می‌شود. برای کسی که فوت می‌کند، ‌مجلس تذکر می‌گیرند تا ما را یاد رفتارهای خوب تازه گذشته بیندازد. من هم یکی از خوبی‌های او را گفتم.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 696

 

کد خبر 212231
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز