گروه شهرستان‌ها: یکی از جاده‌های کشور که مدت‌هاست لقب «جاده‌مرگ» را یدک می‌کشد، جاده تبریز به اهر در استان آذربایجان شرقی است.

جاده

وعده دوبانده شدن این جاده خیلی وقت است داده شده اما شواهد نشان می‌دهد کار آن خیلی پیش نرفته و اتمام این پروژه تا پایان دولت دهم غیرممکن خواهد بود. در همین خصوص یکی از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت: تلفات این جاده خیلی بالاست و مدت‌ها پیش اداره راه ‌و شهرسازی به‌همین‌خاطر دوبانده‌کردن آن‌را در دستور کار قرار داد. علیرضا منادی با بیان اینکه به‌نظر نمی‌رسد این جاده تا پایان دولت فعلی دوبانده شود، افزود: طرح دوبانده‌شدن تبریز- اهر حداکثر 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی همچنین به نیمه‌تمام‌ماندن بزرگراه ایران - ارمنستان اشاره و اظهار کرد: بخشی از این بزرگراه را شهرداری تبریز باید کامل کند اما از میانه راه وزارت راه و شهرسازی باید کار را ادامه دهد.

این نماینده بیان کرد: اگرچه عملیات اجرایی درخصوص این بزرگراه ادامه دارد اما روند کار کند است و در این مورد نیز بعید می‌دانم تا پایان دولت دهم بزرگراه به بهره‌برداری برسد. همچنین مدیرکل راه و شهر‌سازی‌ آذربایجان شرقی که پیش از این وعده دوبانده‌کردن جاده مرگ (تبریز - اهر) را داده بود با عقب نشینی از وعده خود گفت: با توجه به تخصیص‌نیافتن اعتبارات لازم، بهره‌برداری از طرح دوبانده‌کردن جاده تبریز - اهر تا پایان دولت دهم امکان‌پذیر نیست. به گزارش یک‌خبرگزاری محلی، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه طرح دوبانده کردن جاده تبریز - اهر به سه فاز تقسیم‌شده اظهار داشت: تنها فازهای اول و سوم طرح دوبانده‌کردن جاده تبریز - اهر در حال اجراست و فاز دوم این طرح که از گویجه بئل آغاز می‌شود و تا خواجه ادامه دارد آماده واگذاری به پیمانکار است. علیزاده عنوان کرد: در جریان دور چهارم سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی مقرر شد 300میلیارد ریال از منابع مختلف به این پروژه اختصاص پیدا کند.

کد خبر 212298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز