وعده دوبانده شدن این جاده خیلی وقت است داده شده اما شواهد نشان میدهد کار آن خیلی پیش نرفته و اتمام این پروژه تا پایان دولت دهم غیرممکن خواهد بود. در همین خصوص یکی از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت: تلفات این جاده خیلی بالاست و مدتها پیش اداره راه و شهرسازی بههمینخاطر دوباندهکردن آنرا در دستور کار قرار داد. علیرضا منادی با بیان اینکه بهنظر نمیرسد این جاده تا پایان دولت فعلی دوبانده شود، افزود: طرح دوباندهشدن تبریز- اهر حداکثر 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی همچنین به نیمهتمامماندن بزرگراه ایران - ارمنستان اشاره و اظهار کرد: بخشی از این بزرگراه را شهرداری تبریز باید کامل کند اما از میانه راه وزارت راه و شهرسازی باید کار را ادامه دهد.
این نماینده بیان کرد: اگرچه عملیات اجرایی درخصوص این بزرگراه ادامه دارد اما روند کار کند است و در این مورد نیز بعید میدانم تا پایان دولت دهم بزرگراه به بهرهبرداری برسد. همچنین مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی که پیش از این وعده دوباندهکردن جاده مرگ (تبریز - اهر) را داده بود با عقب نشینی از وعده خود گفت: با توجه به تخصیصنیافتن اعتبارات لازم، بهرهبرداری از طرح دوباندهکردن جاده تبریز - اهر تا پایان دولت دهم امکانپذیر نیست. به گزارش یکخبرگزاری محلی، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه طرح دوبانده کردن جاده تبریز - اهر به سه فاز تقسیمشده اظهار داشت: تنها فازهای اول و سوم طرح دوباندهکردن جاده تبریز - اهر در حال اجراست و فاز دوم این طرح که از گویجه بئل آغاز میشود و تا خواجه ادامه دارد آماده واگذاری به پیمانکار است. علیزاده عنوان کرد: در جریان دور چهارم سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی مقرر شد 300میلیارد ریال از منابع مختلف به این پروژه اختصاص پیدا کند.