یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از 30 گروه هنری در چهار موضوع "ابنیه تاریخی"، "صنایع دستی"، "مشاهیر" و "پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جدید" اصفهان، به ترسیم نقاشی پرداختند.

نقاشی

به گزارش ایلنا، مدیر فرهنگی، هنری و تفریحی شهرداری اصفهان، هدف از برگزاری این آیین بزرگ هنری را پاسداشت ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و زیبایی‌های بی‌نظیر اصفهان ذکر کرد و گفت: برگزاری برنامه‌هایی از این دست موجب پیوند هرچه بیشتر جامعه هنری با مفاهیم هویت شهری شده و باعث خواهد شد، هنر به عنوان ابزاری قدرتمند در انتقال مفاهیم شهری به شهروندان به کار گرفته شود.

مهدی بقایی افزود: کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با برگزاری جشنواره‌های متنوع هنری اعم از هنرهای تجسمی، کاریکاتور، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی، وبلاگ‌نویسی، فیلم کوتاه و... تلاش کرده است، هنرمندان اصفهان با مسائل شهری و دغدغه‌های موجود در شهر، بیش از پیش همبستگی و پیوند یافته و به کمک هنر فاخر خویش، در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و حل و فصل مسائل شهری تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه پاتوق شهروندی، واقع در ضلع جنوبی پل خواجو، به عنوان یک گالری دائمی جهت نمایش آثار هنرمندان اصفهانی در موضوعات شهری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هنرمندان رشته‌های مختلف هنری که در موضوعات شهری و مسائل شهروندی به خلق آثار پرداخته‌اند، می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه کمیته فرهنگ شهروندی، درخواست خود را جهت استفاده از این نمایشگاه مطرح کنند.

به گفته دبیر کمیته فرهنگ شهروندی، پس از تایید آثار توسط کار‌شناسان این دبیرخانه، گالری مذکور به مدت ۱۰ روز در اختیار هنرمندان مختلف قرار خواهد گرفت.

بقایی افزود: کمیته فرهنگ شهروندی با برگزاری برنامه‌های مفرح خانوادگی نظیر نمایش خیابانی، نقالی، مسابقات و سرگرمی‌ها و ... در جوار پاتوق شهروندی در ضلع جنوبی پل خواجو تلاش می‌کند این مکان به عنوان یک محور در اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگ شهروندی شناخته شده و شهروندان با حضور در آنجا ضمن تفریح رایگان، از آموزش‌های ارائه شده در قالب‌های مختلف، بهره‌مند شوند.

 

کد خبر 212542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز