یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با حضور هنرمندان و مدیران شهرداری و شورای شهر در بوستان نوروز تهران افتتاح شد.

مجسمه سازی

به گزارش مهر، مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران شب گذشته 14 اردیبهشت‌ماه در بوستان تازه‌تاسیس نوروز با حضور مدیران شهری و هنرمندان عرصه مجسمه‌سازی کشور برگزار شد و با دست لیلیت تریان، بانوی مجسمه‌سازی ایران و جمشید مرادیان از هنرمندان مجسمه‌سازی این سمپوزیوم افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم سیدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران ضمن اشاره به تاخیر چهار روزه در افتتاح سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران گفت: بسیار خوب است که این سمپوزیوم در فضای جدیدی که به شهر تهران اضافه شده یعنی همین بوستان نوروز برگزار می‌شود.

وی افزود: کمتر از دو ماه است که بوستان نوروز افتتاح شده که اتفاقا فضای بسیار خوبی هم برای حضور مردم است که اوقات خود را بگذرانند.

وی ادامه داد: ما باید اینجا را بر اساس زیبایی‌هایی که خداوند به ما هدیه کرده است تزئین کنیم و آثاری از زمان خودمان را به جا بگذاریم تا آیندگان به گذشته خود افتخار کنند.

ما در یک جاهایی ضعف داریم که قابل انکار نیست و از آن جمله مجسمه‌سازی است.

شوشتری به رفع این کمبود با برگزاری پنج سمپوزیوم و دوسالانه طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: مهم این است که ما بتوانیم این کارها را که انجام می‌شود ضابطه‌مند کرده و به عنوان یک وظیفه به آن نگاه کنیم.

ما به عنوان مدیران شهری باید کاری بکنیم که مردم از مسئولان توقع انجام کار داشته باشند و باید کاری کنیم که توقع مردم بالا رود تا بتوانیم به استانداردهای لازم در زندگی بهتر برسیم.

وی برگزاری جشنواره هنرهای محیطی در سال گذشته را نمونه‌ای از برنامه های اجرایی سازمان متبوعش در راه زیباتر کردن شهر تهران دانست و قول داد که از این به بعد برنامه های اینچنین هنری را به صورت بین‌المللی برگزار کنند تا از تجربیات هنرمندان سایر کشورها نیز بهره‌مند شویم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی افزود: ما در قبال هنرمندان وظیفه ای داریم و در تلاشیم که این وظیفه را انجام بدهیم ولی هنرمندان نیز باید کارهایی بکنند که درخور توجه باشد.

وقتی یک مجسمه که مخدوش‌پذیری کمتری دارد درست می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که این اثر هنری تا سال های سال باقی خواهد ماند.

شوشتری در پایان گفت: ما باید برای مجسمه‌های ساخته شده در دوسالانه ها و سمپوزیوم‌ها در تهران جانمایی درستی داشته باشیم که البته در این مورد کمی مشکل داریم.

در ادامه ملاصالحی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در سخنانی کوتاه گفت: 160 هکتار از اراضی عباس‌آباد است که در آن پیش بینی فضاهای تفریحی و تفننی مانند بوستان ولایت شده است.

این اراضی در نظر گرفته شده‌اند تا تمام زحمات هنرمندان را به ظهور برساند.

در ادامه احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشحال شدم که این جشنواره و سمپوزیوم هنری با نام و یاد خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی در ادامه به توضیحاتی در مورد چگونگی وارد شدن نام خلیج‌فارس به تقویم در روزگاری که وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود اشاره کرد و گفت: ایرانی ها به دفاع از هویت ملی خودشان شهره هستند.

نشنال‌جئوگرافی برای اولین بار در چندین سال پیش در نقشه های جغرافی دست برد و نام خلیج فارس را تحریف کرد که گوگل و شبکه الجزیره نیز با سیاست های آنها هم صدا شدند به طوری که جوانان ایرانی در فضاهای مجازی وارد عرصه شدند که بیشتر شبیه یک حماسه بود و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

مسجد جامعی افزود: 10 اردیبهشت 1001 هجری روز بازپس‌گیری خلیج فارس از پرتغالی‌ها را به نام خلیج فارس گذاشتیم و طرح آن را به مجلس دادیم که خوشبختانه بعد از چند سال به تصویب رسید.

وی به بوستان نوروز محل برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران اشاره کرد و گفت: چند کار قرار بود در این پارک شکل گیرد.

مسابقات عکاسی خلیج فارس توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تبدیل آب‌نمای پارک به شکل خلیج فارس، جانمایی و احداث موزه خلیج فارس و ساخت یک رستوران دریایی در یک لنج دریایی از جمله این موارد هستند که مدیریت شهری باید به دنبال انجام آنها باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر در پایان تصریح کرد: بوستان نوروز می‌تواند پایه‌گذار فرهنگ دیپلماسی منطقه ما شود.

پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با چوب 14 اردیبهشت ماه در پارک نوروز واقع در بوستان آب و آتش افتتاح شد.

این سمپوزیوم به صورت غیر رقابتی با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمینه مجسمه‌سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار هنری، برگزار می‌شود.

 

کد خبر 212573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز