به گزارش همشهری آنلاین، این تغییر در راستای گسستن از الگوهای مدرنیستی ای است که از دهه های قبل در مورد جشنواره های، دو سالانه ها و مسابقات اعمال میشدند و تا به امروز نیز صحنه هنر ایران دست کم به لحاظ ذهنی از آن الگوهای رهایی نیافته است.
به این ترتیب صافی های تعیین شده پیشین ِ پرسبوک (هیات انتخاب، هیات انتخاب ِ نهایی، شورای سیاست گذاری و ...) جای خود را به کیوریتور داده و مسئولیت جشنواره از مرحله انتخاب آثار تا برگزاری نمایشگاه های حقیقی و مجازی بر عهده کیوریتورهای جشنواره خواهد بود.
هیات داوران این دوره پرسبوک نیز از میان آثار به نمایش در آمده برگزیدگان دوره چهارم را معرفی خواهند کرد.
از سوی دیگر جشنواره پرسبوک در این دوره هم راستا با دیگر جشنواره ها و دو سالانه های معتبر جهانی، دسته بندی های رسانه ای را از دستور کار خود خارج میکند و آنچنان که در خور یک جشنواره هنر معاصر است، تفکیکی میان رسانه های متعدد هنری (نقاشی، مجسمه، عکس، اینستالیشن، پرفورمنس و ... که امروزه شمارشان از یکصد گذشته است) قائل نخواهد بود.
به عبارت دیگر شرکت کنندگان این دوره بر اساس رسانه ای که برای اجرای اثر خود انتخاب میکنند، دسته بندی نخواهند شد و تمامی آثار تحت عنوان هنر معاصر به نمایش در خواهند آمد.
کیوریتورهای این دوره از جشنواره علی اتحاد و نیما زاغیان هستند.