پیشرفت سال‌های اخیر پایتخت، نکته‌ای نیست که از نظر کارشناسان و مردم پنهان بماند.

از سویی مدیریت شهری به‌عنوان موتور محرکه این توسعه، همواره مورد رصد محافل ناظر بوده و نکته به نکته اقدامات آنان مشهود و قابل ارزیابی میدانی است. در این میان نمایندگان مجلس به‌عنوان عالی‌ترین نهاد نظارت کشور، توجه ویژه‌ای به پیشرفت‌هایی دارند که از سال84 تاکنون، کلانشهر تهران را دگرگون ساخته و تعریفی نو از سیمای پیشرفت کشور ارائه کرده است.

تهران مورد توجه جامعه جهانی است

محمد ابراهیم محبی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تهران به‌عنوان پایتخت ایران اسلامی مورد توجه جامعه جهانی است، گفت: بدون تردید توسعه شهر و بسط زیرساخت‌های شهری در تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی با تأکید بر لزوم حمایت نمایندگان مجلس از اجرای قانون، اظهار کرد: لازم است مجلس و دولت از طرح‌هایی که به‌منظور توسعه شهر و بسط زیرساخت‌های شهری به‌ویژه گسترش بزرگراه‌هایی مانند پروژه صدر اجرا می‌شود، به‌صورت کامل حمایت کنند. محبی با اعلام اینکه در کلانشهر تهران توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل نیازمند سرمایه‌گذاری لازم و برنامه‌ریزی کامل است، گفت: اقداماتی که در این زمینه در تهران در حال اجراست برای شروع کار و ارائه مدلی در طولانی‌مدت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. وی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران به‌منظور اجرای طرح‌های شهری از طریق اختصاص بودجه مورد نیاز باید مورد حمایت قرار گیرد، افزود: اجرای این طرح‌ها در شرایط کنونی به‌عنوان نیاز شهروندان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اقدامات مدیریت شهری مبتنی بر خردگرایی است

ناصر سودانی، نایب‌رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت شهری تهران تا‌کنون توانسته از رهگذر احداث پروژه‌های کلیدی و زیربنایی و توسعه زیرساخت‌های شهری مبتنی بر خردگرایی، اقدامات بسزایی را در جهت رفع نیازهای اساسی شهر و شهروندان به سرانجام برساند. سودانی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تهران در عمران شهری و توسعه شهر موفق عمل کرده و اقدامات بسیار وسیعی انجام داده، اظهار کرد: لازم است این تلاش‌ها مورد قدردانی قرار گرفته و کمک‌های لازم ارائه و اعتبارات مصوب به‌منظور اتمام و بهره‌برداری از پروژه صدر پرداخت شود.سودانی با بیان اینکه دولت باید همیار و همراه شهرداری‌ها باشد چرا که کمبود اعتبارات مشکلات فراوانی را در روند اجرای پروژه‌های شهری ایجاد کرده، تصریح کرد: مدیریت شهری تهران در حوزه گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله توسعه مترو و اتوبوسرانی نیز اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده که این فعالیت‌ها کمک شایانی در کاهش بار ترافیک شهر داشته است. وی با تأکید بر اینکه این اقدامات شاهدی بر عزم و اراده مدیریت شهری تهران در راستای آبادانی و توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: بزرگراه صدر به‌عنوان یکی از یادگارهای مدیریت شهری یکی از افتخارات ملی است که پیشرفت‌های کشورمان در زمینه توسعه شهر و زیرساخت‌های شهری را اثبات می‌کند.

عملکرد شهرداری تهران جای تقدیر دارد

سیدمهدی هاشمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای‌اسلامی، پیشرفت پروژه‌ بزرگراه‌ طبقاتی صدر را مطابق برنامه زمانبندی توصیف‌ کرد و شرایط حاکم ‌بر اجرای پروژه‌های عمرانی شهر تهران را استاندارد و قابل‌قبول خواند. وی که در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون‌عمران مجلس شورای‌اسلامی از پروژه‌ بزرگراه‌طبقاتی صدر سخن‌می‌گفت، ابراز امیدواری کرد: فناوری‌های مورد استفاده در پروژه‌های عمرانی شهر تهران که از فناوری‌های نوین علوم‌مهندسی محسوب ‌می‌شود، به پروژه‌های عمرانی سراسر کشور نیز تسری پیدا کند. وی پروژه‌های عظیم و عمرانی در دست ساخت را مایه‌ مباهات کل‌کشور قلمداد کرد و از دست‌اندرکاران این قبیل طرح‌ها تقدیر کرد. سیدمهدی هاشمی با بیان اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی علاوه بر کاهش مشکلات‌ترافیکی شهر تهران سبب ‌بهبود خدمات‌رسانی به ساکنان شهرهای پیرامونی می‌شود، تأکیدکرد: نباید اجازه‌دهیم که اختلاف سطح امکانات در زیرساخت‌های عمرانی، سبب ایجاد حس‌محرومیت و شکاف‌طبقاتی شود.

قدردانی از اقدامات مدیریت شهری

مرتضی آقا‌تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه پل‌های طبقاتی صدر، از اقدامات شهرداری تهران قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه پیشرفت پروژه‌های شهری خوب و قابل‌قبول بوده اما مطلوب است در پروژه‌های فرهنگی نیز کارهای فرهنگی به نحو صحیح دیده شود. سیدرضا اکرمی، نماینده مردم تهران نیز با قدردانی از زحمات و خدمات شهرداری تهران و مطلوب‌بودن پروژه‌های شهری گفت: در مورد ورودی‌های پل مطلوب است نامگذاری‌ها بنا بر مناسبت‌های مذهبی و یا دوران دفاع‌مقدس همچون نام‌های فتح، فجر، امام رضا(ع) و فاطمه(س) انتخاب شود.

مدیریت شهری تجلی توانمندی

حسین مظفر، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران عملکرد مدیریت شهری تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مدیریت شهری تهران به‌واقع تجلی توانمندی‌های ایرانی است که در دوران اخیر به‌ویژه یادآور توانمندی‌های رزمندگان در هشت‌سال دفاع‌مقدس است. رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: تلاش‌هایی که در حال حاضر در مدیریت شهری تهران صورت می‌گیرد، قابل تقدیر و بیانگر ظرفیت‌های بزرگی است که رزمندگان و مدیران خوب در جامعه ما می‌توانند داشته باشند و حتی در عرصه جهانی نیز حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارند. مظفر با اشاره به توانایی‌های مدیریت شهری تهران گفت: اگر مردم نسبت به مدیرانشان در شهرداری بی‌اعتماد باشند، با آنان ارتباط برقرار نمی‌کنند.

پروژه صدر، مایه افتخار جامعه مهندسی

شش‌‌تن از اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای‌اسلامی، دی‌ماه91 از روند پیشرفت پروژه احداث تونل‌نیایش بازدید کرده و از نزدیک در جریان مراحل ‌نهایی عملیات‌اجرایی این طرح‌عظیـم شهـری قرار گرفتند. در این بازدید که علی‌اصغر زارعی، حسین طلا، مجتبی رحماندوست، اسماعیل کوثری، مهرداد بذرپاش و زهره طبیب‌زاده در آن حضورداشتند، حاضرین از رمپ‌غربی تونل‌شمالی وارد تونل‌نیایش شده و ضمن پیمایش میدانی کل تونل، از طریق رمپ‌شرقی وارد بزرگراه صدر شدند.نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی در این بازدید، ضمن ابراز رضایت از پیشرفت مناسب عملیات ‌اجرایی پروژه تونل‌نیایش، ساخت ابنیه مهندسی با اتکا بر‌توان مهندسان‌داخلی را مایه‌افتخار جامعه‌مهندسی کشور برشمردند.

کد خبر 212721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز