به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ ضرغامی در سی و یکمین نشست افق رسانه با موضوع " انتخابات ، حماسه سیاسی "، با حضور برنامه سازان و مدیران رسانه ملی در سالن همایشهای سازمان صداوسیما افزود: امکانات فراهم شده تبلیغی در شبکههای صدا و سیما در حدی است که نامزدهای محترم نیاز به صرف هزینه و استفاده از ظرفیتهای محدود دیگر ندارند.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رعایت جدی اصل بیطرفی در برنامههای رسانه، گفت: توزیع برنامههای تبلیغاتی نامزدهای در جدول پخش بر اساس اصول علمی خواهد بود که نهایتاً با قرعه کشی، جدول نهایی تنظیم و رسانه ای خواهد شد.
ضرغامی اطلاع رسانی مستمر، افزایش آگاهیهای علمی برای انتخاب اصلح، ترسیم سلامت و قانونمندی انتخابات و نمایش فرایندهای مردمی در اجرای آن، روشنگری در برنامههای تخریبی رسانههای معاند، آرامش بخشی به جامعه، ایجاد شور و تحرک لازم برای حضور مردم و نمایش حماسی این حضور تاریخی، اخلاق مداری و برنامه محوری در برنامههای نامزدها، ترویج گفتمان واقع بینی، نگاه تطبیقی با انتخابات مشابه در کشورهای مدعی دمکراسی، تلاش در جهت ایجاد وحدت و تحکیم انسجام ملی ازجمله سیاستهای رسانه ملی در این انتخابات است.
رئیس رسانه ملی برنامههای انتخاباتی زودرس در رسانه ها را ازجمله آسیبهای انتخاباتی دانست و گفت: رسانه ملی با طرح زمان بندی معقول و تجربه شده، اقدامات خود را در موقع مقرر آغاز کرد و تا روز انتخابات حداقل 2000 ساعت برنامههای متنوع انتخاباتی در شبکه های سراسری و استانی پخش خواهد کرد.
رئیس رسانه ملی افزود: بر طبق نظرسنجیهای انجام گرفته در طول یک سال گذشته و پس از پخش چند برنامه پر بیننده انتخاباتی به طور میانگین حداقل 15 درصد رقم مشارکت مردم در انتخابات افزایش یافته است.
ضرغامی با اشاره به دستاوردهای نظام و خدمات دولت اسلامی در سراسر کشور گفت: رویدادهای ملی و افتتاح پروژهها و انجام خدمات رفاهی به مردم توسط دولت به طور معمول و با رعایت اصول و سیاستهای تبلیغاتی سازمان منعکس خواهد شد.