سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: وقتی آفتاب غروب می‌کرد، مرد شیطان صفت با خودروی پراید سرقتی راهی تهران می‌شد تا نقشه‌های شومی را که در سر داشت عملی کند. این مرد زنان و دختران را به‌عنوان مسافر سوار خودروی خود می‌کرد و با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

متهم

ماموران پلیس آگاهی تهران زمانی پی به فعالیت‌های مجرمانه این مرد تبهکار بردند که زن جوانی سراسیمه نزد مأموران پلیس رفت و مدعی شد که در دام راننده یک پراید مشکی گرفتار شده است. این زن گفت: حدود ساعت20:40 آخرین روز فروردین، در خیابان شریعتی منتظر تاکسی ایستاده بودم تا به خانه‌ام در غرب تهران بروم. در همین هنگام یک پراید مشکی مقابلم توقف کرد و راننده مسیرم را پرسید. من که فکر می‌کردم او مسافرکش است، سوار ماشین شدم و به طرف خانه به راه افتادیم.

حوالی مجموعه ورزشی انقلاب، این مرد ناگهان کنار خیابان توقف کرد و تیغه چاقویش را روی پهلویم گذاشت. او با تهدید دست به سرقت 30هزار تومان پول، گردنبند طلا و عابربانکم زد. سپس تیغه چاقویش را روی صورتم گذاشت و به تهدیدهایش ادامه داد. من که وحشت کرده بودم، خواستم خودم را نجات دهم اما نتوانستم و راننده پراید به زور مرا مورد اذیت و آزار قرار داد. در همین هنگام یک خودروی دیگر در نزدیکی خودروی پراید توقف کرد و راننده که ترسیده بود مرا به بیرون پرت کرد و پا به فرار گذاشت.
همزمان با فرار وی موفق شدم شماره پلاک خودروی او را یادداشت کنم تا در اختیار پلیس قرار دهم.

افزایش شاکیان

بعد از اعلام این شکایت، مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی عموزاد، بازپرس شعبه13 دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. تیم تحقیق درنخستین اقدام به بررسی شماره پلاک پراید پرداخت و دریافت که این خودرو پنج اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در خیابان گلبرگ به سرقت رفته است.

همزمان با ادامه تحقیقات، چند شکایت مشابه دیگر مطرح شد که نشان می‌داد مرد شیطان صفت به شکل سریالی زنان و دختران را سوار خودروی پراید مسروقه کرده و بعد از سرقت اموالشان، آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد. یکی از شاکیان پس از حضور در اداره پنجم به کارآگاهان گفت: بعد از سرقت اموالم از سوی راننده پراید مشکی، زمانی که متوجه نیت شوم متهم شدم خود را درحالی‌که ماشین در حال حرکت بود به بیرون پرتاب کردم. زن دیگری نیز در شکایت خود به مأموران گفت: چند روز پیش زیر پل اشرفی اصفهانی سوار خودروی پراید متهم شدم تا به میدان پونک بروم اما راننده وقتی به نزدیکی میدان رسید چاقویی روی پهلویم گذاشت و در ماشین را قفل کرد. وی با تهدید مرا در یک بوستان تسلیم نیت شوم خود کرد. سپس راه افتاد و درحالی‌که به سمت میدان پونک می‌رفت مرا از ماشین به بیرون پرتاب کرد و پا به فرار گذاشت.

دستگیری

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی در مرحله بعدی به بررسی کارت‌های عابربانک مالباخته‌ها که توسط متهم سرقت شده بود پرداختند تا اینکه مشخص شد متهم از یکی از بانک‌ها اقدام به برداشت پول از حساب طعمه‌های خود کرده و بدین‌ترتیب تصویر متهم شناسایی شد.

وقتی شاکیان با دیدن تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک متهم را که مردی لاغر با موهای کم پشت بود، شناسایی کردند کارآگاهان وارد عمل شدند و در اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی راننده 35ساله شدند و با دستور قاضی پرونده وی را 15اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در مخفیگاهش در اسلامشهر دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی از اموال و مدارک شناسایی شاکیان پرونده نیز کشف شد.

متهم که شواهد را علیه خود می‌دید در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و به مأموران گفت: وقتی آفتاب غروب می‌کرد از اسلامشهر به تهران می‌آمدم و زنان و دختران شیک‌پوش را به‌عنوان مسافر سوار ماشین می‌کردم. سپس در بین راه با تهدید چاقو اموالشان را سرقت می‌کردم. وی ادامه داد: بعد از سرقت باز هم با تهدید چاقو آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادم.

متهم در بازجویی‌ها به آزار و اذیت شش زن و دختر اعتراف کرد. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد در برخی از موارد از یک خودروی پراید سفید مسروقه نیز استفاده می‌کرده است. وی افزود: از کسانی که در دام این مرد گرفتار شده‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 213056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز