مسئولان سازمان حج و زیارت هم نمی‌دانند به سپرده‌های حج چنددرصد سود تعلق می‌گیرد، البته اخیرا رئیس این سازمان اعلام کرده که خود بانک اعلام کرده این سود بین 17تا 20درصد است.

حج

موسوی گفته اگر واقعا بانک‌ها درست عمل نمی‌کنند و گفته می‌شود که سپرده حج با دیگر سپرده‌ها فرق می‌کند، کسانی که در مسند قانونگذاری یا در دولت هستند، باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند. نکته اینجاست که رئیس سازمان حج و زیارت افزون بر معاونت وزیر ارشاد، مشاور رئیس جمهور نیز هست، از مسئولان دولت می‌خواهد درباره نرخ سپرده حج تصمیم‌گیری کنند. پرسش این است مگر رئیس سازمان حج که معاون وزیر ارشاد نیز محسوب می‌شود جزو دولت نیست؟

البته رئیس سازمان حج و زیارت اخیرا از عملکرد بانک‌های عامل درباره سپرده‌های حج دفاع کرده بود. در اظهارنظری که بیشتر شبیه انداختن توپ به زمین دیگران و رفع مسئولیت از خود است، مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت نیز خواستار شفاف‌سازی‌ بانک عامل درباره میزان سود پرداختی به ودیعه گذاران حج تمتع 92شد. بنیامین شکوه فر به ایرنا گفت: به مسئولان بانک مربوطه توصیه می‌شود در رابطه با سود سپرده‌های ودیعه گذاران تمتع، به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند.سودی که اکنون به سپرده گذاران پرداخت می‌شود بسیار کمتر از میزانی است که رئیس سازمان حج اعلام کرده است.

کد خبر 213672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز