یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جاسوسی آمریکا بر اساس ادعای کتابی جدید، زمانی گربه‌ای را برای جاسوسی استخدام کرده‌بود،‌پروژه‌ای که به شکلی خنده‌دار ناکام باقی ماند.

گربه

براساس گزارش دیسکاوری، امیلی آنتس نویسنده کتاب "گربه فرانکشتاین" می‌گوید گربه‌ها تنها ماموران غیر انسان سازمان سیا نبوده‌اند. حشرات مکانیکی‌شده یا سایبورگ و موشهای سایبورگ که به رت‌بوت‌ها شهرت دارند نیز در استخدام این سازمان بوده‌اند. سگ‌ها نیز سابقه‌ طولانی مدتی در حضور در ارتش و پلیس دارند و گاه دوربین‌ها و دیگر تجهیزات تکنولوژیکی به آنها متصل شده‌است.

سازمان سیا همچنین تلاش کرده‌است با استفاده از قطعات کاشتنی حرکات کوسه را نیز کنترل کند. با این همه ماموریت گربه آکوستیک یکی از به‌ یادماندنی‌ترین تلاشها برای تبدیل کردن یک حیوان به یک جاسوس بوده‌است. این ماموریت در دهه 1960 اجرا شد.

به گفته آنتس در آغاز این ماموریت، یک جراح ارتش طی جراحی یک ساعته‌ای یک گربه معمولی را به یک جاسوس نخبه تبدیل کرد. وی با کارگذاشتن میکروفون درون گوشهای گربه و فرستنده رادیویی درون جمجمه گربه و همچنین نصب کردن آنتنی کوچک در میان موهای بلند و خاکستری این جاندار، وی را به یک جاسوس تمام عیار تبدیل کرد.

هدف نهایی تبدیل این گربه به یک ماشین تجسس زنده و متحرک بود و سیا امیدوار بود با آموزش دادن گربه بتواند آن را وادار کند تا در نزدیکی مقامات خارجی حرکت کرده و مکالمات آنها را استراق سمع کند.

سپس برای آزمایش، این گربه به یک پارک برده شد تا بتواند مکالمات میان دو مرد را ضبط کند، اما گربه به‌جای اینکه در کنار نیمکت دو مرد بنشیند، به میان خیابان پریده و بلافاصله یک تاکسی به او زد و گربه را کشت! به این ترتیب امید سیا برای تبدیل کردن گربه به یک ابزار جاسوسی جیمز‌باندی به سرعت به ناامیدی تبدیل شد.

کد خبر 213743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز