چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها: تند باد‌های چند روز گذشته علاوه بر خسارت‌هایی که به بار آورده‌اند باعث شده‌اند در برخی مناطق میزان غلظت گرد و غبار به میزان قابل توجهی افزایش یابد و شرایط هوای چند شهر در وضعیت ناسالم قرار بگیرد.

آلودگی - ریزگرد

  لرستان در این میان یکی از سرآمدها بود و میزان آلودگی هوای این استان به بیش از 12برابر حد استاندارد رسید. پیش‌بینی می‌شود ریزگردها امروز هم مهمان آسمان لرستان باشند. در این استان مدارس ابتدایی نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد. در استان مرکزی نیز شاخص کیفیت هوای اراک دیروز برای سومین روز متوالی در شرایط هشدار قرارگرفت.

میانگین آلاینده‌های هوای اراک در شبانه‌روز گذشته 176میکروگرم بر مترمکعب بود. در اصفهان هم تندباد نه‌تنها باعث افزایش گرد و غبار شد بلکه در برخی از نقاط خساراتی به بار آورد. به‌طور نمونه مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در همین جریان تعداد 5تا 6 ‌درخت در باغ فین کاشان هم آسیب دید که خوشبختانه این درختان نشکستند و دچار آسیب‌هایی شدند اما از ریشه کنده نشدند. مصلحی قدمت این درختان را نزدیک به 400 سال دانست. استان‌های ایلام و خوزستان نیز تا دیروز برای چند روز متوالی تا حدی شاهد آسمان خاکستری بودند

کد خبر 214302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز